English

وقوع بارش رگباری همراه با رعد و برق در شمال خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: فعالیت این سامانه در نواحی شمالی استان بیشتر و حجم این بارش‌ها در نیمه شمالی نسبت به دیروز کمتر است.

وقوع بارش رگباری همراه با رعد و برق در شمال خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: تا بعد از ظهر امروز از شدت ناپایداری جوی کاسته شود، ولی در نیمه شمالی استان وقوع بارش رگباری همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

رضایی پور در ادامه این خبر اعلام کرد: فعالیت این سامانه در نواحی شمالی استان بیشتر و حجم این بارش‌ها در نیمه شمالی نسبت به دیروز کمتر است، ولی با توجه به بارش رگباری امکان وقوع و ایجاد رواناب، سیلاب و آب گرفتگی دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: روز گذشته نیز شاهد گسترش ناپایداری جوی به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی به شکل افزایش شدت وزش باد و وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق بودیم.

وی همچنین ادامه داد: این بارش‌ها در برخی نواحی استان و نقاط کوهستانی به شکل، بارش تگرگ رخ داد که متاسفانه در برخی نقاط منجر به سیلاب و ایجاد خسارت شد.

رضایی پور متذکر شد: در این مدت بیشترین میزان بارش از ایستگاه هواشناسی قوچان با حدود۶۰ میلیمتر ثبت و گزارش شد. همچنین در روز دوشنبه و در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان، وزش باد و گرد و خاک شکل خواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: طی شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۶ درجه و مه ولات با بیشینه دمای ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد از نیشابور با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

رضایی پور در خاتمه خاطرنشان کرد: در این مدت دمای هوا ی شهر مشهد بین ۲۱ تا ۳۵ درجه سانتیگراد در نوسان بود که امروز با یک درجه کاهش در گرم‌ترین ساعات به ۳۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه