English

با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی صورت گرفت؛

افزایش سرعت بارگیری و ایمن‌سازی عملیات بارگیری، مطابق با استانداردهای جهانی

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی، ساخت و بهره برداری از ۵۰ دستگاه پاکت کانتینری (دریچه ای) به منظور افزایش سرعت بارگیری و ایمن‌سازی عملیات بارگیری کالاهای فله مطابق با استانداردهای جهانی در بندر شهید رجایی خبر داد.

افزایش سرعت بارگیری و ایمن‌سازی عملیات بارگیری، مطابق با استانداردهای جهانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، منصور خرمشکوه معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح ساخت و آماده سازی ۵۰ دستگاه پاکت کانتینری در بندر شهید رجایی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت گنتری‌کرین‌ها برای بارگیری شناورهای فله همواره مورد توجه بوده در همین راستا با بهره گیری از دانش متخصصان داخلی۵۰ دستگاه پاکت کانتینری(دریچه‌ای) که  قابلیت حمل و جابجایی توسط گنتری کرین ها را دارا است طرحی، ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی گفت: ساخت این تجهیزات به همت متخصصان یک بخش خصوصی  فعال در صنعت حمل و نقل دریایی  با هدایت  بخش فنی اداره تعمیرات و تجهیزات خشکی طراحی و ساخته شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان توضیح داد: این طرح فنی با هدف بهره‌برداری و استفاده از ظرفیت و ‌پتانسیل گنتری کرین‌های مستقر در اسکله‌های ۷و۶ و به منظور اجرای عملیات بارگیری محموله‌های فله (گوگرد، کود، سنگ گچ و...) ساخته شده است.

خرمشکوه گفت: با توجه به چالش ها و مشکلات مترتب بر شناورهایی که فاقد کرین بوده یا کرین‌های آنها دچار نقص فنی شده و نیازمند به تجهیزات بارگیری بودند، نیروهای توانمند و متخصص مجموعه بندری در راستای برطرف کردن این مشکلات، این طرح را بومی سازی و اجرا کردند.

وی به مزایای این پاکت های کانتینری نیز اشاره ای داشت و گفت: افزایش سرعت عملیات بارگیری و ایمن سازی و سلامت در نحوه انجام عملیات بارگیری مطابق با استانداردها و دستورالعمل‌های ایمنی جهانی مهمترین شاخصه این تجهیزات است .

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با استفاده از این پاکت‌‌ها می‌توان در هر جابه‌جایی تا ۲۰تن محموله را به کشتی بارگیری نمود که با احتساب عملکرد ۲۰ساعت در شبانه روز برای هر گنتری‌کرین نرم ۴ هزارتن به ازای هر گنتری و نرم تقریبی ۱۲ هزارتن باری هر کشتی با بهره‌گیری از سه دستگاه گنتری کرین قابل احصا خواهد بود.

وی کاهش هزینه‌های مترتب بر شناورها و صاحبان کالا،  استفاده از ظرفیت تجهیزات گنتری کرین موجود در اسکله های ۷و ۶ و عدم جابه‌جایی دیگر تجهیزات سنگین مانند جرثقیل‌های۱۴۰تنی را بخش دیگری از مزایای استفاده از این تجهیزات دانست.

 گفتنی است بندر شهید رجایی به عنوان کانونی‌ترین، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران،  مهم‌ترین مبادی ورودی کالای کانتینری کشور محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه