English

حجت‌الاسلام غبیشاوی:

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجالس عزاداری محرم ضروری است

امام جمعه آبادان با تاکید بر برگزاری آیین‌های عزاداری محرم و صفر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمان فراگیری کرونا گفت: رعایت نکات بهداشت در مجالس عزاداری به ویژه دهه اول محرم برای جلوگیری از ورود به وضعیت خطرناک کرونایی ضروری است.

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجالس عزاداری محرم ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و عزای حسینی بیان کرد: اگر بخواهیم حسینی باشیم باید آنچه امام حسین (ع) از ما خواسته و برای آن قیام کرده و به شهادت رسیده خوب بشناسیم و به آن عمل کنیم و واجبات را فراموش نکنیم.

وی به تقارن ماه محرم‌ با آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه فرایض اسلامی است.

حجت‌الاسلام غبیشاوی گفت:باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود زیرا در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و باید همه به قوانین موجود احترام بگذاریم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه آبادان به هفته کار آفرینی و فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت:زمینه خوبی برای آموزش و آموختن حرفه در فنی و حرفه‌ای فراهم است و خیرین نیز به این امر کمک کنند تا جوانان بعد از تحصیل دارای حرفه باشند و معضل بیکاری با کار آموزی برطرف شدن است.

امام جمعه آبادان همچنین به دیدار ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب به مناسبت پنج مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردو افزود: بنا به فرمایش پیامبر اسلام(ص) شرکت فریضه نماز جمعه ثواب حج را دارد.

وی همچنین با قدردانی از ائمه جمعه سابق آبادان بیان کرد: برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه، خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام غبیشاوی همچنین خواستار مساعدت مسوولان منطقه آزاد اروند، پالایشگاه و استان خوزستان برای تکمیل پروژه نیمه تمام طرح توسعه مصلای آبادان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه