English

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی و آمادگی مدیریت بحران خراسان رضوی

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: خطر آبگرفتگی و ایجاد روان آب با وقوع بارشهای پیش بینی شده از عصر امروز، پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده در خراسان رضوی وجود دارد.

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی و آمادگی مدیریت بحران خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن نجات مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: دستگاههای بحران مدار برای پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از آبگرفتگی و سیلاب بر اثر وقوع بارشهای پیش‌بینی شده در استان آماده هستند.

نجات در ادامه گفت: خطر آبگرفتگی و ایجاد روان آب  با وقوع بارشهای پیش بینی شده از عصر امروز، پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده در خراسان رضوی وجود دارد که تمهیدات لازم برای مدیریت بحران از سوی دستگاههای مربوطه اندیشیده شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: هواشناسی خراسان رضوی در این خصوص هشدار نارنجی صادر کرده است و بر طبق پیش‌بینی های انجام گرفته، وقوع بارشهای رگباری طی امروز پنجشنبه و روزهای آینده منجر به ایجاد روان آب و آبگرفتگی در استان می‌شود.

نجات متذکر شد: بر این اساس بارشهای رگباری توام با رعد و برق با احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب امروز در نواحی شمالی خراسان رضوی به ویژه شهرستان درگز و فردا، جمعه و روز شنبه نیز در نیمه شمالی و برخی از نواحی مرکزی استان رخ می دهد.

شایان ذکر است که: پیرو هشدار شماره ۲۶۲۸ مورخ سوم مرداد ضمن تاکید بر موارد هشدار قبلی، به اطلاع می رساند با توجه به تقویت جریان های ناپایدار در ناحیه شمالی خراسان رضوی و پیش بینی وقوع بارش های رگباری توأم با رعد و برق و بارش تگرگ، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در این ناحیه وجود دارد.

همچنین بر اساس این اطلاعیه، این وضعیت از بعد از ظهر امروز پنجشنبه 6 مرداد آغاز خواهد شد و تا یکشنبه ۹ مرداد ادامه خواهد یافت.

این سامانه طی امروز پنجشنبه و جمعه نواحی شمالی استان از جمله شهرستان ها و توابع درگز، شمال قوچان، کلات نادر، چناران ارتفاعات و دامنه های هزار مسجد و بینالود نیشابور به ویژه ناحیه شمالی و همچنین مشهد به ویژه ناحیه شمالی آبریز های سد کارده و طرقبه و شاندیز را در خواهد گرفت.

لازم بذکر است که: هواشناسی از مردم بخصوص کوهنوردان و گردشگران طبیعت درخواست کرده از توقف و تردد در ناحیه رودخانه ها و مسیل های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه