English

محمد جواد راعی:

توزیع و فروش داروی سقط جنین در داروخانه های غیر بیمارستانی تخلف است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز گفت: بر اساس قانون، توزیع و فروش هرگونه داروی سقط جنین در داروخانه‌های غیربیمارستانی، تخلف است و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

توزیع و فروش داروی سقط جنین در داروخانه های غیر بیمارستانی تخلف است

به گزارش خبرگزاری موج فارس ،«محمدجواد راعی» معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز  با بیان اینکه تجویز داروهای سقط جنین تنها با تشخیص پزشک معالج و تایید داروخانه بیمارستانی باید صورت گیرد و ثبت دقیق آن نیز تنها در سامانه انجام می شود، گفت: توزیع و فروش هرگونه دارویی که منجر به سقط جنین می‌شود، در مطب ها و کلینیک های درمانی و داروخانه‌های غیربیمارستانی تخلف است و در صورت فروش و نگهداری این داروها، فرد یا واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

او با اشاره به عوارض سقط جنین برای سلامت بانوان از قبیل پارگی رحم، نازایی ثانویه، خونریزی طولانی، سقط ناقص، ایجاد زخم های شدید داخل و خارج از رحم افزود: حتی در بعضی موارد انجام سقط جنین با خطر مرگ همراه است.

 راعی با اشاره به لزوم تشدید قوانین بازدارنده‌ برای فروش و عرضه غیر مجاز و قاچاق این داروها هشدار داد: تهیه داروهای سقط جنین خارج از داروخانه های بیمارستانی، ممکن است با مشکلاتی نظیر نداشتن اصالت دارو و یا خطر تقلبی بودن و قاچاق دارو همراه باشد و مصرف آن عوارض جبران ناپذیری ایجاد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه