English

محسن سعادت فر خبر داد؛

عقد قرارداد آب ۶۳ هزار و ۶۰۰ هکتار محصول زمستانه در شمال خوزستان

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: قرارداد آب ۶۳ هزار و ۶۵۳ هکتار از اراضی شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی در این شرکت ثبت شد.

عقد قرارداد آب ۶۳ هزار و ۶۰۰ هکتار محصول زمستانه در شمال خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محسن سعادت فر مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان روز چهارشنبه افزود: بیشترین سطح زیر کشت به محصول راهبردی گندم با ۲۶ هزار و۴۵۷ هکتار و پس از آن به محصولات ذرت علوفه‌ای، چغندرقند، کلزا و کاهو اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اتمام قراردادهای زمستانه شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان از آغاز عقد قرارداد محصولات تابستانه شبکه آبیاری دز از هفته آینده خبر داد و گفت: بدلیل وضعیت منابع آبی محدود، سطح زیر کشت مجاز برای قراردادهای زراعی تابستانه به میزان ۵۰ درصد سال‌های نرمال، محدود شده است.  

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: آغاز عقد قراردادهای تابستانه امسال بدلیل کاهش شدید منابع آبی در سال زراعی گذشته و جاری و برنامه ریزی دقیق برای مصرف بهینه به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه نحوه عقد قرارداد آب محصولات پائیزه با هماهنگی سازمان آب وبرق خوزستان متعاقبا اعلام می‌شود، افزود: کشت تابستانه در حوضه شبکه آبیاری کرخه شمالی بدلیل کاهش شدید منابع آبی ممنوع است که همکاری بسیار خوبی در این خصوص از سوی کشاورزان صورت گرفت.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه