English

محسن داوری خبر داد؛

ترویج تولید صنایع دستی در حاشیه شهر و روستاهای اطراف مشهد

فرماندار مشهد بیان کرد: ظرفیت‌های موجود در هنرمندان حاضر در نمایشگاه صنایع‌دستی حاصل کار جمهوری اسلامی است و ما در شهرستان مشهد ظرفیتی ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم از کارآفرینان این صنایع حمایت کنیم تا بیشترین نقش را در این عرصه ایفا کنند.

ترویج تولید صنایع دستی در حاشیه شهر و روستاهای اطراف مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد در سخنانی عنوان کرد: یکی از سیاست‌های موجود ترویج تولید صنایع دستی در حاشیه شهر و روستاهای اطراف مشهد است، می‌خواهیم علاوه بر بهبود وضعیت معیشت مردم در این مناطق، زندگی به سمت شهر کشیده نشده و زندگی در روستاها جریان داشته باشد.

داوری این سخنان را در مراسم آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی اظهار کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های موجود در هنرمندان حاضر در نمایشگاه صنایع‌دستی حاصل کار جمهوری اسلامی است و ما در شهرستان مشهد ظرفیتی ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم از کارآفرینان این صنایع حمایت کنیم تا بیشترین نقش را در این عرصه ایفا کنند.

فرماندار مشهد در ادامه این خبر اضافه کرد: هنرمندان صنایع دستی در مشهد باید شاغل شوند، این ظرفیت فرصت ویژه‌ای در مشهد محسوب می‌شود که زائران داخلی و خارجی در کنار مردم می‌توانند از آن به خوبی بهره ببرند.

وی همچنین متذکر شد: موضوع معیشت و اقتصاد مهم‌ترین و اولویت‌دارترین عرصه‌ها در کشور است؛ به همین دلیل ظرفیتی که در نمایشگاه‌های صنایع دستی دیده می‌شود، می‌تواند موجی در بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی ایجاد کرده و ارزآوری خوبی به همراه داشته باشد.

فرماندار مشهد در ادامه با اشاره به نحوه حمایت از هنرمندان صنایع دستی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که امسال برای توسعه صنایع دستی در نظر گرفته شده، ۵ برابر سال گذشته است که امیدواریم با ارائه این تسهیلات و حمایت‌هایی که در دیگر حوزه‌ها مانند بیمه هنرمندان ایجاد شده، روند تقویتی و رو به رشدی را شاهد باشیم.

داوری در خاتمه تصریح کرد: دولت در خصوص حمایت از این قشر از جامعه سرمایه‌گذاری خوبی کرده و یکی از بخش‌هایی که نگاه مثبتی نسبت به آن وجود دارد، تسهیلات ارائه شده به هنرمندان صنایع دستی به ویژه مشاغل خانگی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه