English

با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی و توسعه عدالت فرهنگی؛

طرح ملی «با هم بخوانیم» از کتابخانه عمومی روستای کلاشم آغاز شد

پس از اجرای موفقیت آمیز طرح ملی «با هم بخوانیم» در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در یکصد کتابخانه عمومی کشور، دومین دور از اجرای این طرحِ ملی از یکم مرداد ماه سال جاری در ۳۵ کتابخانه عمومی در سراسر کشور از جمله کتابخانه عمومی امام علی(ع) روستای کلاشم شفت آغاز شد.

طرح ملی «با هم بخوانیم» از کتابخانه عمومی روستای کلاشم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، دومین دور از طرح ملی « با هم بخوانیم » ویژه مناطق محروم، با هدف گسترش عدالت در امر آموزش‌ فرهنگی و ترویج سبک‌زندگی ایرانی ـ اسلامی که از طریق مطالعه گروهی بر اساس یک سیر مطالعاتی هدفمند برای گروه سنی کودک و نوجوان تدارک دیده شده، از یکم مرداد ماه سال جاری در ۳۵ کتابخانه عمومی در سراسر کشور آغاز بکار کرد.

انتخاب کتاب ‌های خواندنی و متنوع و تدوین یک‌سری فعالیت‌های جذاب علمی و عملی فرآیند خوانش کتاب را در این طرح بسیار لذّتبخش ساخته است. ۳۵ کتابخانه برگزیده برای اجرای دور دوم طرح در مناطق محروم استان‌های کشور هستند و کتابداران نیز از میان برترین مجریان طرح در دور گذشته انتخاب شده‌اند.

همچنین با ایجاد سامانه ارسال گزارش و رصد و پشتیبانی لحظه‌ به لحظه طرح، عملکرد گروه‌های مطالعاتی ۱۲ نفره در این ۳۵ کتابخانه به صورت هفته به هفته از سوی ستاد بررسی می‌شود و برترین‌های هفته نیز معرفی خواهند شد.

همچنین کتابخانه عمومی امام علی(ع) روستای کلاشم شهرستان شفت نیز به عنوان یکی از مراکز اجرای این طرح ملی و اجرای برنامه های فرهنگی متنوع در راستای اهداف این رویداد در کشور انتخاب شده است.

در تدوین سیر مطالعاتی به ۵ ساحت جهان‌بینی، اخلاق و هویت عالی انسانی، کارآمدی و توانمندی، علم و فکر، آگاهی و انقلابی‌گری توجه شده است.

گفتنی است کتابخانه عمومی امام علی(ع) کلاشم در سال 1387 با زیربنایی بالغ بر360 متر مربع احداث و به بهره برداری رسید. این کتابخانه با برخورداری از بخش های مختلفی چون سالن مطالعه، بخش مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش کودک، بخش جستجو و امانت کتاب و همچنین دسترسی به پایگاه های مجازی معتبر علمی از مراکز پویای فرهنگی منطقه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه