English

اکبر بستانی بیان کرد؛

تداوم فعالیت نصاب های دوره گرد و شرکت های غیر مجاز آسانسور؛ بازی با جان شهروندان

رئیس انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی هرمزگان، تداوم فعالیت نصاب های دوره گرد و شرکت های غیر مجاز در حوزه نصب، تعمیر ونگهداری آسانسور را بازی با جان شهروندان دانست.

تداوم فعالیت نصاب های دوره گرد و شرکت های غیر مجاز آسانسور؛ بازی با جان شهروندان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اکبر بستانی رئیس انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی هرمزگان با بیان اینکه وجود آساسنور در ساختمان های شهری یکی از ضروریات امروز بشر هست، اظهار داشت: متاسفانه عدم آشنایی کافی مردم در زمینه چگونگی فرایند تامین و حتی ویژگی‌ها و شیوه‌ها‌ی استفاده ایمن از آسانسور، همواره حادثه ساز بوده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه در این شهر بارها شاهد وقوع حوادث مختلف در حوزه آسانسور بودیم، افزود: حوادثی که هنگام نصب و راه‌اندازی یا هنگام بهره‌برداری از این وسیله حادث شده، در برخی موارد معلولیت افراد و یا حتی مرگ شهروندان را درپی داشته است. 

بستانی در ادامه با بیان اینکه با وضعیت کنونی زمان وقوع آخرین حادثه مرتبط با آسانسور چندان دور هم نیست، تصریح کرد: شاید هم‌زمان مصاحبه بنده، هم کسی در آسانسوری گیرکرده و یا در حین راه اندازی تاسیسات آن به حادثه‌‌ای گرفتار شده باشد، چرا که هیچ قانونی برای الزام مالکان و مدیران ساختمان‌های مسکونی، تجاری و یا حتی اداری جهت انعقاد قرارداد نصب و یا تعمیر و نگهداری آسانسور با شرکت های معتبر و دارای مجوز در استان وجود ندارد. 

بیشتر بخوانید:

3 نفر براثر سقوط بالابر در بندرعباس مصدوم شدند

رئیس انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اینکه هنوز نمی دانیم چه زمان‌هایی استفاده از آسانسور میتواند خطر آفرین و یا ایمن، نشات گرفته از نداشتن فرهنگ ایمنی و ناآگاهی نسبت به مواردی است که باید عموم شهروندان در خصوص آن اطلاعات مناسبی داشته باشند. 

این مسئول ادامه داد: بر اساس آمار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس حوادث مربوط به آسانسورها هر ساله درحال افزایش است که بعد از عملیات های اطفاء حریق، بیشترین حوادث را در فهرست سوانح شامل می شود و این مسئله ایجاب میکند که دستگاه های متولی در این موضوع دقیق تر ورود کرده و با اعمال نظارت بیشتر از بروز حوادث جانی و مالی در استان پیشگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه