English

انتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از عدم توازن توزیع عدالت در مناطق شهری

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از عدم توازن توزیع عدالت در مناطق شهری انتقاد کرد.

انتقاد مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از عدم توازن توزیع عدالت در مناطق شهری

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده شامگاه شنبه در دومین جلسه شورای تعالی مساجد قم، در تالار کوثر اداره‌کل تبلیغات اسلامی این استان همچنین افزود: در استان ۳۳۰ بوستان داریم، که اگر سهم مناطق هشت‌گانه قم از این تعداد بوستان بر اساس جمعیت باشد، ۴۰ درصد این بوستان‌ها باید در این سه منطقه باشد.

وی با انتقاد از پایین بودن سرانه فضای سبز در این سه منطقه خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز باید به سمت عدالت محوری برود، بحث توسعه و نگهداری فضای سبز نیز از هم تفکیک شود، برخی محله‌ها، بحران کمبود فضای سبز دارند که باید حل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، نامتوازن بودن عدالت در موضوع آموزش را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در قم با کمبود ۵۴ مدرسه مواجه هستیم، اما آموزش و پرورش باید سرانه حضور دانش‌آموزان در کلاس درس را کاهش دهد.

وی ناعادلانه بودن توزیع امکانات رفاهی در مناطق مذکور را نیز یادآور شد و گفت: در استان بیش از ۲۰ استخر داریم، که فقط ۲ استخر، معادل یک دهم استخرهای موجود در این سه منطقه وجود دارد، در حالی که چهل درصد جمعیت استان در این سه منطقه سکونت دارند.

شعبان زاده خاطرنشان کرد: در قم ۴۳۰ ورزشگاه داریم، ۱۱۰ ورزشگاه دولتی و بقیه نیز خصوصی هستند، اما تعداد کمی از این ورزشگاه‌ها در این سه منطقه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: راهکار جبران بی‌عدالتی درتوزیع امکانات این است که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در برنامه ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۲ و یا میان مدت شهر قم بودجه لازم را پیش بینی کند، چون اگر سرانه جبران عدالت تصویب شود، یک مسئول یا مدیرکل می‌تواند با گرفتن بودجه، اقدام به توسعه کند.

وی با بیان اینکه جلسه ویژه‌ای با موضوع کاهش فاصله طبقاتی در محورهای رفاهی، آموزشی، تفریحی، فضای سبز و زیرساخت‌ها تشکیل شود گفت: در مناطق ۲، ۳ و ۶ سیمای بصری به طور کلی ایراد دارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی مشکل‌ها و آسیب‌هایی که در این مناطق وجود دارد ناظر به موضوع‌های فرهنگی است گفت: برخی مشکلات شهر قم باید از طریق ملی پیگیری و رفع شود. 

دومین نشست شورای تعالی مساجد قم به ریاست سید محمدتقی شاهچراغی استاندار و همچنین تعدادی از مدیران استانی و امامان جماعت مناطق ۲، ۳ و ۶ قم برگزار شد و طی آن سه تَن از امامان جماعت به نمایندگی از بقیه ائمه جماعات حاضر، گزارشی را از مسائل و مشکل‌های این سه منطقه ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه