English

حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا؛

قوه قضائیه نسبت به ترک فعل و کم کاری مسئولان ورود کند

امام جمعه بندرلنگه با اشاره به کم تحرکی در ادارات شهرستان گفت: بایستی قوه قضائیه نسبت به ترک فعل و کم کاری مسئولان ورود پیدا کند و در احقاق حقوق عامه تلاش و تعارف را کنار بگذارد.

قوه قضائیه نسبت به ترک فعل و کم کاری مسئولان ورود کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه در دیدار با مسئولان دادگستری و دادسرای بندرلنگه به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: شهید بهشتی حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی ایران دارند اما جایگاه و نقش این شهید بزرگوار در پیروزی انقلاب و مخصوصاً در مراحل تثبیت نظام شناخته نشده است.

وی در ادامه عنوان کرد: باید به جوانان در مورد شخصیت و جایگاه پرصلابت شهید بهشتی صحبت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) در مورد عدل و عدالت تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت قوه قضائیه اقامه عدل است، کاری که هدف همه انبیا و کتب الهی بوده است.

امام جمعه بندرلنگه تصریح کرد: خوب عمل کردن مجموعه قوه قضائیه باعث دلگرمی مردم و به اصل دین و انقلاب اسلامی کمک فراوانی می کند و عملکرد ضعیف از سمت قوه قضائیه باعث نارضایتی مردم می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اقدامات موثری صورت گرفته است، در ادامه گفت: موفقیت در این زمینه بستگی به استفاده از ظرفیت های شهرستان از جمله معتمدان، ریش سفیدان و شبکه نسبتاً گسترده روحانیت است که میتوان برای فرهنگ سازی و پیشگیری از جرم استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا با اشاره به حقوق عامه گفت: باید به ترک فعل های مسئولان تذکر شفاهی در مواردی کتبی داده شود و گاهی هم اقدام عملی و اضافه انجام شود.

وی با اشاره به کم تحرکی در ادارات شهرستان گفت: این کم تحرکی ها تنها متوجه قانون و بودجه نیست بلکه بخش زیادی از آن به تنبلی و عادت به ترک فعل و کم کاری مسئولان است و بایستی قوه قضائیه نسبت به این موضوع ورود پیدا کند و هرچه می تواند در احقاق حقوق عامه تلاش و تعارف را کنار بگذارد.

امام جمعه بندرلنگه با تاکید برتقویت تشکل های مردمی مرتبط با قوه قضائیه گفت: تشکل های مردمی از جمله ریش سفیدان، شوراهای حل اختلاف که به نحوی معین قوه قضائیه هستند باید مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مفسدان اقتصادی مطالبه به حق مردم است در ادامه گفت:  در برخورد با مفسدان اقتصادی نباید هیچ اغماضی شود و باید کاری کرد که سرمایه گذار احساس امنیت و مفسد و اختلاس‌گر احساس ناامنی کند و این مسئله فقط با برخورد قاطع محقق می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در پایان گفت: اصل مطالبه‌گری که در چارچوب قانون است باید مورد حمایت قوه قضائیه قرار گیرد چرا که شیرازه دین مطالبه گری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه