English

فرمانده انتظامی کاشان خبر داد؛

دستگیری جوان ۳۵ ساله به جرم انتشار تصاویر خصوصی افراد

فرمانده انتظامی کاشان از دستگیری فردی به دلیل انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی خبر داد .

دستگیری جوان ۳۵ ساله به جرم انتشار تصاویر خصوصی افراد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی کاشان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر و فیلم های شخصی موجب سلب آرامش و امنیت وی شده است موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: طی انجام کارهای گسترده پلیسی و اقدامات تخصصی در فضای سایبر ، متهم جوانی ۳۵ ساله شناسایی و دستگیر که با مشاهده شواهد و قرائن صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه ارتکاب این عمل غیراخلاقی را اختلاف خانوادگی عنوان کرد .

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی کاشان در پایان با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد،  از شهروندان خواست: از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی خودداری کنند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه