English

استاندار آذربایجان شرقی:

شوراها از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران متعهد برای حل مشکلات شهرها استفاده کنند

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت شوراها برای حل مسائل و مشکلات جامعه، گفت: شوراهای باید با توانمندسازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران متعصب و متعهد و تعامل با آنها، برای حل مشکلات شهرها تلاش کنند و از باندبازی و طایفه‌گرایی که موجب نارضایتی مردم می‌شود، بر حذر باشند.

شوراها از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران متعهد برای حل مشکلات شهرها استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی در همایش شوراهای اسلامی و شهرداران آذربایجان شرقی، اظهار داشت: فلسفه تشکیل شورای اسلامی شهرها، تکمیل حلقه حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی و تمرکززدایی از امور و تقویت مدیریت‌های محلی است و باید از این ظرفیت به نحو احسن برای حل مشکلات مردم و جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب شهرداران، یکی از چالش‌ها و آسیب‌های شوراها بوده است، افزود: در مدت یک سال از تشکیل شورای ششم، شهری را داریم که سه شهردار به خود دیده است و این آسیب جدی به ثبات مدیریت شهری است و باید با مطالعه و اولویت‌بندی درست شاخص ها در این زمینه نسبت به انتخاب شهرداران توسط شوراها اقدام شود.

استاندار آذربایجان شرقی هماهنگی و همدلی با مجموعه معتمدان و مسئولان را از دیگر وظایف شوراها دانست و گفت: از شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار می رود با مطالعه جدی و مشاوره دقیق و بررسی سوابق، برنامه و اولویت‌های کوتاه، میان و بلندمدت شهری را تعیین و با همکاری فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به سمت حل مشکلات در چارچوب این برنامه‌ها حرکت کنند.

وی افزود: شوراهای اسلامی برای خدمت آمده‌اند و باندبازی و طایفه‌گرایی موجب نارضایتی مردم از این نهاد می‌شود و شوراها باید به شدت از این امر اجتناب کنند.

خرّم خاطرنشان کرد: اگر مردم عزم و اراده برای حل مشکلات را در شوراها و مسئولان ببینند، به طور حتم همکاری و همیاری لازم را در این خصوص خواهند کرد که نتیجه این اعتماد را در حوزه‌هایی مانند ساخت مدارس توسط خیران می بینیم.

وی ادامه داد: گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع برای درآمدهای پایدار در شهرها است و شوراهای اسلامی باید به حفظ و احیای هویت ایرانی و اسلامی شهرها و روستاها توجه کنند و برنامه‌های آبادانی و عمرانی را بر این اساس پی‌ریزی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم پیگیری جدی مسائل از دستگاه های اجرایی و وزرا، اظهار داشت: متأسفانه ارتباط نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان با وزارت کشور ضعیف است و باید با دسته بندی مسائل و مشخص کردن اولویت‌ها نسبت به تقویت این ارتباط از طریق مجموعه اجرایی استان و وزارتخانه تلاش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه