English

استاندار آذربایجان شرقی:

ضمانت‌های اجرایی مصوبات کارگروه تسهیل فعال‌تر شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، گفت: جایگاه این کارگروه باید حفظ شده و ضمانت‌های اجرایی مصوبات آن فعال شود.

ضمانت‌های اجرایی مصوبات کارگروه تسهیل فعال‌تر شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرم در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید، تأکید کرد: فلسفه تشکیل این کارگروه، تسهیل حوزه تولید است و با توجه به اختیارات آن، فرصت خوبی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تصدی‌گری نیست، بلکه رفع موانع است، افزود: مسائل و مشکلات واحدها در کمیته‌های تخصصی موشکافانه بررسی شود و در جلسه کارگروه، مصوبات لازم برای حل این مشکلات اخذ شود.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید به هم‌افزایی برسند تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان معطل امور اداری نشوند و انتظارات و استانداردهای کشورهای هدف را تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از تصویب حذف بخش مقررات از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و با بیان اینکه این مصوبه به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: با رویکرد جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، از این پس کلیه مصوبات این ستاد لازم‌الاجرا و ارجح بر تمام مقررات و مصوبات داخلی وزارتخانه‌ها خواهد بود.

صابر پرنیان افزود: بهره‌گیری از ظرفیت شهرستان‌ها، اثربخشی و نتیجه‌محور بودن مصوبات، رفع مسائل و مشکلات واحدهای پراشتغال و دانش‌بنیان و زمان‌بندی برای اجرای مصوبات از رویکردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال 1401 است.

وی گفت: این کارگروه از نظر برگزاری جلسات و کار کارشناسی در سطح کشور نمونه است و امیدواریم در سال جدید به هدف‌گذاری کسب رتبه اول در کشور دست پیدا کنیم.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال 1400 ارائه کرد و گفت: در سال گذشته 155 جلسه اصلی و فرعی کارگروه با 575 مصوبه برگزار شد که 47 درصد مصوبات آن اجرا شده و 45 درصد در دست اجراست.

صمد ابراهیم‌پور گفت: از جمله دستاوردهای کارگروه تسهیل در سال گذشته می‌توان به احیای 70 واحد صنعتی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی و 20 واحد خارج از شهرک‌های صنعتی استان، اقاله واحدهای تملیکی بانک‌ها به تعداد 20 واحد، راه‌اندازی 210 واحد جدید با اشتغال 3500 نفر و اجرای 220 طرح توسعه تولیدی با اشتغال 3000 نفر اشاره کرد.

در این جلسه پرونده 11 واحد تولیدی مشکل‌دار بررسی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنها اتخاذ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه