English

امام جمعه پاوه:

علما و روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت بوده اند

امام جمعه پاوه اظهار کرد: ما خواهان وحدت هستیم و اهل رعب و تهدید نیستیم، علما و روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت بوده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

علما و روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت بوده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که با حضور 400 مهمان داخلی و خارجی در سنندج در حال برگزاری است اظهار کرد: همه شاهد هستیم که جوانان اهل ایمان به خاطر تامین معیشت به اروپا مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر دارای سرمایه عظیم مساجد، علما، بزرگان دینی و مولفه‌های دیگری هستیم ولی از این ظرفیت آنگونه استفاده نمی‌شود.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: امروز 42 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد در این فاصله 10ها کنفرانس، سمینار و اجلاسیه برگزار شده که در اکثر آنها حضور داشته‌ام و قاطعا می‌گویم برگزاری این برنامه‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: حداقل خروجی این نشست‌ها این بوده که با وجود تمام هجمه‌های دشمنان، از بروز جنگ مذهبی جلوگیری شده است.

ماموستا قادری تاکید کرد: نباید حریم یکدیگر را بشکنیم، امروز 16 استان ایران را مرزداران سنی مذهب تشکیل داده‌اند که همواره خواهان وحدت بوده و هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد اما حاد نیست.

وی تصریح کرد: هنوز کسی در دنیا دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما ما خواهان وحدت هستیم و اهل رعب و تهدید نیستیم، علما و روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت بوده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

ماموستا قادری اظهار کرد: شهدایی مانند ماموستا شیخ الاسلام و برهان عالی به خاطر سردادن ندای وحدت به شهادت رسیدند.

وی افزود: کسانی که تفرقه ایجاد می‌کنند شیعه و سنی واقعی نیستند بلکه دنبال ایجاد شکاف در بین مسلمانان و زدن ریشه اسلام هستند.

امام جمعه پاوه گفت: داروی درمان اختلاف بین شیعه و سنی را باید از آسمان گرفت و باید برای بازگشت به وحدت به دستورات خدا و آنچه در قرآن آمده بازگردیم.

وی اظهار کرد: برخورد متواضعانه رهبر انقلاب اسلامی با اهل سنت در سفر به کردستان و کرمانشاه نمود بارز وحدت است باید این مهم را الگوی خود قرار دهیم.

امام جمعه پاوه در ادامه به مشکلات موجود در زمینه معیشت و اقتصاد مردم گریزی زد و گفت: باید هوشیار باشیم که این مشکلات در صفوف متحدانه ما تاثیر نگذارد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند، دشمنان بیرونی قطعا شکست خواهند خورد هرجا مردم پای کار بوده‌اند پیروزی از آن کشور ما بوده و هست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه