English

امام جمعه پاوه:

برخورد خوب با مردم مافوق سیاست ها است/مطالبه گری مردم از مسئولین در راستای رفع مشکلات است

امام جمعه پاوه گفت: مسئولان بدانند که هیچ سیاستی نمی تواند مطلوب مردم باشد الا برخورد خوب و با متانت با مردم که مافوق سیاست ها است.

برخورد خوب با مردم مافوق سیاست ها است/مطالبه گری مردم از مسئولین در راستای رفع مشکلات است

یکی از روزهای میانه خرداد ماه 1400 در معیت مدیرکل صداوسیما مرکز کردستان، جعفر عبدالملکی و معاونین ایشان وهمچنینحاج ماموستا ملا اقبال بهمنی مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج به عزم دیدار با یکی از روحانیون سرشناس اهل سنت در منطقه کُردی راهی شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه شدیم.

حاج ماموستا ملا قادر قادری از روحانیونی می باشد که با درخواست مردم انقلابی پاوه و حکم مستقیم و رسمی حضرت امام خمینی(ره)،  در تیرماه سال 1359 به سمت امام جمعه این شهر منصوب شدند و تا به امروز منشاخدمات زیادی برای انقلاب و مردم پاوه و مردمان منطقه کُردی بوده است.

در بدو ورود به شهر پاوه از هرکس نشانی خانه ایشان را بپرسی با گشاده رویی آدرس میدهد و در میان مردم بانام ((حاج ماموستا)) از ایشان یاد می کنند که نشان دهنده قدرشناسی مردمان این دیار به نسبت ایشان است.

ایشان برای میهمان احترام ویژه ای قائل هستند وعلیرغم سن و سالی که دارند، اما برای خیر مقدم به مهمان شخصا به درب منزل تشریف آوردند و ضمن خوشامدگویی مارا به داخل خانه راهنمایی کردند.

حاج ماموستا ملا قادر قادری تاریخ زنده انقلاب اسلامی و اتفاقات سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب در منطقه کُردی هستند که نقل های ایشان خیلی از سوالات مردمان این دیار را پاسخ خواهد داد.

مصاحبه ذیل گزیده ای از بیانات شنیدنی و مفید به حال جامعه امروز می باشد که تقدیم خواهد شد ، هرچند که مجال کوتاه بود اما بادستور مدیرکل صداوسیما مرکز کردستان قرار است مستندی از زندگی ایشان و روایت های تاریخی حاج ماموستا که جزیی از تاریخ منطقه کُردی به حساب می آید، تهیه و وتولید شود.

حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، اظهار داشت: در عمر با برکت 42 سال انقلاب اسلامی در این مدت فراز و نشیب زیادی رخ داده است، هشت سال دوران دفاع مقدس، جنگ های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... نمونه هایی است که بعد از انقلاب بر این ملت تحمیل شد؛ لذا امروز شاید به ظاهر جنگ نظامی نداریم اما دشمنان این مرزبوم با تمام توان در عرصه های مختلف در حال جنگ تمام عیار با ملت ایران می باشند.

امام جمعه پاوه عنوان کرد: ملت با بصیرت ایران بخصوص مردم مرزدار، غیور و ولایت مدار کُرد در طول این چهار دهه به جهان ثابت کردند که به معنای واقعی مسلمان، فهیم و در مقابل حفظ آرمان های خود تا پای جان ثابت قدم هستند.

ملا قادر قادری

وی با اشاره به خاطرات دیدار ایشان همراه با جمعی از مسئولین با مقام معظم رهبری؛ خاطرنشان کرد: فرمانده وقت سپاه بیت المقدس کردستان ، در بخشی از این گزارش که خدمت مقام معظم رهبری ارائه نموداشاره شده بود  که اهل سنت در غرب کشور حدود ده هزار شهید همراه با تعداد زیادی جانباز و آزاده تقدیم انقلاب نموده است که این خود سندی بر نقش پر رنگ مردم دیندار این منطقه در پیروزی و پاسداری از انقلاب اسلامی می باشد.

وی بیان داشت: امروزه یادگاران دفاع مقدس از جنس جانبازان، و آزادگان هم نقش پررنگی در ادامه همان راه شهدای عزیز دارند و این بزرگترین و یکی از معتبرین اسناد در تاریخ انقلاب اسلامی است که قوم کُرد همواره همیار انقلاب اسلامی بوده و می باشد. هر چند گروهک های منحله و فریب خورده‌ ای هم بودند و مخالفت های خود را با بخشی از آرمان های انقلاب بروز داده اند ولی طبق آیات قرآن کریم «و العاقبة للمتّقین» و این آیه فصل الخطاب مردم مسلمان است.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در ادامه گفت: امروزه مشکلات زیادی همچون بیکاری، تورم در کشور و طبعاً در مناطق کردنشین نیز موجود است، ولی ملت ایران فهیم و بابصیرت، اهل دین و عرفان هستند اگر مسئولین درمواجه با ارباب رجوع درست برخورد نمایند همانطوری که در دوران هشت سال دفاع مقدس کشور توانست بر همه مشکلات به درستی غلبه کند امروز نیز قطعاً می تواند در مقابله با جنگ نرم که در عرصه فضای مجازی صورت می گیرد و به بزرگ نمایی مشکلات موجود در کشور می پردازند غلبه بنمایند.

ماموستا قادری یادآور شد: در 42 سال عمربابرکت انقلاب، این نظام در انتخابات یکی بعد از دیگری آزمایش پس داده است که بحمدالله از همه آنها هم سربلند بیرون آمده است؛ انشالله در انتخابات پیش رو همه مردم با حضور حداکثری خود با انتخاب فردی اصلح که همه ملاک های یک مدیر مدبّر را داشته باشد، عزت و سربلندی کشور را پیش از پیش رقم خواهند زند.

ماموستا قادری در ادامه بیان داشت: امروز دشمنان به خیال خام خود فکر می کنند که برخی از مشکلات داخلی و توطئه های همشیگی آنها نسبت به انقلاب، کمی مردم را در استقبال از انتخابات سرد کرده است؛ ولی آنچه مصلحت دین و کشور است حضور حداکثری در انتخابات است که موجب مایوس شدن دشمن می شود و مردم با حضورشان در انتخابات ،مطالبه گری بحق را از مسئولین در راستای رفع مشکلات موجود خواهند داشت.

امام جمعه پاوه اضافه کرد: امروز با توجه به توطئه های بی امان دشمن به سردمداری آمریکا علیه امت های اسلامی بخصوص ایران عزیزمان حضور حداکثری ما در انتخابات موجب خنثی شدن توطئه های آنها می شود و این را می رساند که انقلاب از پشتوانه محکم مردمی برخوردار است، در واقع با این حرکت، مردم برائت خود را از دشمن اعلام می کنند که درطی این 42 سال و همه اقداماتشان بصورت جنگ نرم و با تمام توان رسانه ای خود، نتوانستند هیچ خللی در بصیرت آنها ایجاد نمایند.

وی در ادامه با تراز بالای دینداری مردم مناطق کردنشین و حضور همیشگی جوانان مومن و انقلابی در مساجد اشاره کرد و تصریح کرد چندی پیش مراسم مولودی خوانی در شهرستان پاوه به دلیل یکی از نمادهای وحدت و مذهبی به عنوان میراث ملی ثبت گردید است.

وی در پایان به عمده اقدامات عمرانی پس از انقلاب در مناطق کردنشین اشاره داشت و عنوان کرد: امیدوارم مسئولین دلسوز و خدوم با تلاش های جهادی خود در جهت رفع برخی از مشکلات موجود همچون بیکاری هم تلاش کنند، و همواره در برخورد با ارباب رجوع به صورت شایسته رفتار نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه