English

واگذاری تدوین استاندارد "شیر خام بز" به استان خوزستان

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: تدوین استاندارد شیر خام بز و ویژگی‌ها و روش‌های آزمون آن برای نخستین بار در استان از سوی این اداره کل به شرکت شیر پگاه خوزستان اعطا شد.

واگذاری تدوین استاندارد "شیر خام بز" به استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علی داودی با اعلام این خبر اظهار کرد: در کمیته برنامه‌ریزی خوراک و فرآورده‌های کشاورزی، تدوین استاندارد شیر خام بز، به استان خوزستان واگذار شد.

وی افزود: از جمله فرآورده‌های لبنی که ارزش بسیار بالایی دارد، شیر بز است که می‌تواند به راحتی سیستم تولید کننده آنتی اکسیدان را در بدن تحریک و مواد زایدی که در اثر فعالیت‌ شیمیایی در بدن حاصل می‌شود را دفع کند.

مدیر کل استاندارد خوزستان ادامه داد: این شیر همچنین در درمان بیماری‌های عصبی مانند اسکیزوفرنی بسیار موثر عمل می‌کند و میزان چربی و پروتئین موجود در آن درصد بالایی دارد و این شیر از نظر غذایی به شیر مادر نزدیک است.

داودی ادامه داد: اگر چه دسترسی به این نمونه شیر به صورت محلی و پاستوریزه محدود است اما با توجه به خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد این فرآورده برخی از کشورها علاوه بر عرضه محلی و پاستوریزه آن سعی کرده‌اند تا این نمونه شیر را به صورت خشک شده در مراکز فروش عرضه کنند.

 استاندارد شیر گاومیش نیز امسال به شرکت پگاه خوزستان اعطا شد تا امکان تولید شیر این حیوانات را با اصول استاندارد برای نخستین بار در کشور داشته باشند. به دلیل اینکه خوزستان در استاندارد شیر گاومیش در کشور موفق بوده است تدوین استاندارد شیر بز نیز به خوزستان از سوی تهران واگذار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه