English

داودی:

۹ پرونده تخلف استاندارد در خوزستان به دادگاه ارسال شده است

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت: ۹ پرونده تخلف رعایت نکردن قوانین استاندارد در خوزستان برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شد.

۹ پرونده تخلف استاندارد در خوزستان به دادگاه ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علی داودی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بیان کرد:  ۱۴ پرونده در این کمیته بررسی شده که ۹ پرونده به دادگاه ارجاع داده شده و بقیه به اماکن و سایر دستگاه‌های رسیدگی ارجاع داده شدند.

وی گفت: این پرونده‌ها در خصوص رعایت نکردن نکات و قوانین استاندارد در بخش مصالح ساختمانی و شهر بازی‌ها در خوزستان بوده است.

وی گفت: استفاده از کالای با کیفیت یکی از حقوق طبیعی هر فرد در جامعه است؛ به عبارت دیگر تمام عوامل موثر در تولید کالای مورد نیاز مردم ملزم به رعایت قوانین و ضوابطی هستند که قانونگذار درخصوص آن مورد وضع کرده است.

داودی ادامه داد:طبق قانون، در خصوص تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان، ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و پس از بررسی موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ ، با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت:از مردم تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ و یا پایگاه اطلاع رسانی isiri.org در سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه