English

هشتمین جشنواره انبه و یاسمین گل میناب آغاز به کار کرد

هشتمین دوره جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

هشتمین جشنواره انبه و یاسمین گل میناب آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، هشتمین دوره جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم به‌صورت رسمی کار خود را از عصر روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه آغاز کرد.

«محمدامین امانی» دبیر این جشنواره در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج عنوان کرد: این جشنواره به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: جشنواره آئینی شکرگزاری انبه و یاسمین گل امسال با رویکرد اقتصادی در قلب شهر میناب برگزار خواهد شد و در محل برگزاری جشنواره غرفه‌هایی جهت حمایت از کسب‌وکارهای خانگی که محصولات آن‌ها از آب و خاک میناب تأمین می‌شود، بر پا شده است.

دبیر جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این غرفه‌ها آشنایی مردم با محصولات و نحوه فرآوری‌ آن‌ها برای گردشگران است.

وی افزود: همچنین در این سه شب آئین‌های سنتی میناب در محل برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.

«عبدالعلی زائری» مدیر اجرایی جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب نیز در حاشیه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب گفت: اکنون این جشنواره به ایستگاه هشتم رسیده است.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره در سال‌های اول شناسایی توانمندی‌های بخش‌های کشاورزی، اقتصادی، صنایع‌دستی و فرهنگی میناب به مردم کشورمان بوده است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری هشتمین جشنواره انبه و یاسمین گل در میناب

زائری ضمن اشاره به برگزاری این جشنواره می‌تواند آئین‌های سنتی میناب را به نسل جوان نیز معرفی کند، تصریح کرد: پس چند سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب به همت مسئولان شهر میناب در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: جشنواره امسال بیشتر با رویکرد اقتصادی و فرهنگی برگزار می‌شود تا بتوانیم محصولات و آیین خود را به مردم و گردشگرانی که در این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد، معرفی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه