English

همخوانی نداشتن ساختار فعلی بهزیستی قم با ماموریت‌ها

مدیرکل بهزیستی قم از همخوانی نداشتن ساختار فعلی بهزیستی قم با ماموریت‌ها خبر داد.

همخوانی نداشتن ساختار فعلی بهزیستی قم با ماموریت‌ها

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی پهلوانی ستوده روز دوشنبه افزود: زمانی بهزیستی استان ۴۰۰ نیرو داشت، ولی اکنون برغم چندین برابر شدن ماموریت‌ها، نیروهایمان به ۲۰۰ نفر کاهش پیدا کرده‌است.

وی گفت: در این استان سعی کردیم، ظاهر جامعه عاری از برخی‌ها آسیب‌ها، مانند کودکان کار و معتادان متجاهر باشد.

پهلوانی افزود: مردم بهتر است کمک‌های خود به کودکان کار را از طریق بهزیستی انجام دهند، تا این نهاد این کمک را برای این فرزندان هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه کد دستوری ستاره،۷۲۴، ستاره،۹۰۹۰، مربع اختصاص به کمک‌های مردمی و ارتباط جامعه با بهزیستی دارد گفت: مردم به جای پرداخت پول به کودک کار و معتاد متجاهر، کمک‌های خود را به این شکل انجام دهند که تیم‌های ما به موقع بروند و این کمک‌ها را هزینه کنند.

مدیرکل بهزیستی قم گفت: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان، طرحی به تصویب رسید و مقرر شد، شهرداری در چارچوب مسئولیت اجتماعی که دارد به توسعه گرم‌خانه‌هایی که افراد بی‌سرپناه در آن نگهداری می‌شوند، کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های این اداره‌کل در جهت کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: در معاونت توسعه پیشگیری و دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی، بحث فرهنگی و مداخله فعال برای درمان و ترک اعتیاد دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه معلولان جسمی حرکتی نیز که معاونت توانبخشی عهده‌دار مسئولیت آن است، خوشبختانه بعد از سفر هیات دولت به استان، سه هزار تَن وارد حیطه خدمات مستمری شدند.

وی گفت: در کمکی که سال گذشته توسط دولت صورت گرفت و اعتبار ما را تقریبا ۲ برابر کرد، توانستیم بسیاری از عقب افتادگی‌های قبلی در بحث معلولان را جبران و بدهی بابت لوازم توانبخشی را نیز تسویه کنیم.

مدیرکل بهزیستی قم بیان داشت: در موضوع معاونت اجتماعی که بیشتر به عنوان اورژانس اجتماعی شناخته می‌شود نیز، سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار تَن از خدمات مختلف اعم از سامانه ۱۲۳ و تیم‌های مداخله در بحران که زیر مجموعه این معاونت است، استفاده کردند.

وی همچنین یادآور شد: دفاتر امور خانواده و زنان و همچنین امور کودکان و نوجوانان نیز از بخش‌های زیر مجموعه بهزیستی به شمار می‌آیند و توسط معاونت امور اجتماعی‌ به بانوان سرپرست خانوار و ایتام خدمات رسانی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه