English

۳۶ مانور شهری در سال ۱۴۰۱ در قم اجرا می‌شود

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: ۳۶ مانور شهری در سال ۱۴۰۱ در قم اجرا می‌شود.

۳۶ مانور شهری در سال ۱۴۰۱ در قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی برزویی با اشاره به اهمیت اجرای مانورهای مختلف شهری اظهار داشت: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در سال جاری، ۳۶ مانور شامل ۲۴ مانور مباحثه‌ای یا دور میزی و ۱۲ مانور عملیاتی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ مانور دورمیزی و ۲ مانور عملیاتی برگزارشده است و طی ماه‌های آینده این روند افزایش خواهد داشت.

وی اهمیت آمادگی و لزوم هماهنگی درون دستگاهی و بین دستگاهی در شهر قم را مورد توجه قرار داد و به سطوح مختلف برگزاری مانورها و رزمایش‌های برنامه‌ریزی‌شده اشاره کرد و افزود: برخی مانورها و رزمایش‌های عملیاتی بزرگ نیازمند برگزاری جلسات هماهنگی، آموزش عوامل و نیروها، تمرین و اخذ مجوز برگزاری مانور و… است که عمده مانورهای بین دستگاهی این فرایند را شامل می‌شود و برخی دیگر از مانورها به‌صورت ساعت صفر و بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود که این‌گونه مانورها عمدتاً در سطح مناطق هشتگانه برگزار می‌شود.

برزویی خاطرنشان کرد: در مانورهای مباحثه‌ای یا دورمیزی، فرآیندهای آمادگی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و به‌نوعی آماده‌سازی برای اجرای مانورهای نزدیک به واقعیت است.

وی از برگزاری یک مانور عملیاتی شهری بزرگ به‌زودی خبر داد و گفت: در حال تلاش برای برگزاری مانورهای عملیاتی در بافت فرسوده هستیم که امیدواریم برای ماه‌های آینده برنامه‌ریزی و اجرا شود.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم یادآور شد: در حوزه پدافند غیرعامل نیز طبق برنامه‌ریزی دو رزمایش تخصصی تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها در گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این بوده که ابتدا آمادگی‌های لازم در عوامل اجرایی و پشتیبانی از فرماندهی حادثه در مجموعه شهرداری قم ارتقا یابد اضافه کرد: در گام بعدی در قالب برگزاری مانورها و رزمایش‌های بزرگ شهری هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی ارتقاء یابد تا در حوادث احتمالی آتی بهترین عملکرد را در مدیریت حوادث شهری رقم بزنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه