English

شهرداری قم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن بزرگ عید سعید غدیر خم آمادگی کامل دارد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: شهرداری قم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن بزرگ عید سعید غدیر خم آمادگی کامل دارد.

شهرداری قم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن بزرگ عید سعید غدیر خم آمادگی کامل دارد

به گزار  خبرگزاری موج قم، سید محسن میرهادی با اشاره به اقدامات شهرداری برای عید سعید غدیر خم اظهار داشت: یکی از وظایف شهرداری، آماده‌سازی شهر جهت برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی است، که با توجه به اینکه عید سعید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان بوده، باید اوج نشاط و شکوه جشن‌های شهری در عید غدیر دیده شود.

وی با بیان اینکه امسال هم‌افزایی مناسبی بین مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه شهرداری در حوزه فرهنگی، زیباسازی، اداره کل ارتباطات و اجرایی انجام‌شده است، گفت: با توجه به در پیش بودن عید سعید غدیر خم، شهرداری قم ضمن تشکیل ستادهای هشتگانه مناطق با برنامه‌ریزی‌های گسترده جهت حضور زائرین و مجاورین با محوریت هسته مرکزی شهر، پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران، مناسب‎سازی محیط شهری با نصب ۲۰۰۰ پرچم‎ الوان‎ها و بیش از ۲۰۰۰ مترمربع بنرهای متناسب با این ایام، نصب ۷۴ استیکر المان سرو، تنظیف معابر، شستشوی میدان آستانه، جداول سطح شهر و لایروبی انهار، برای برگزاری هرچه مطلوب‎تر مراسمات آماده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: ۳۰۰ عدد المان نوری آل‌ ای دی با ذکر مقدس یا علی (ع) در محورهای بزرگراه امام علی (ع)، بلوار الغدیر، تونل غدیر و سطح شهر نصب‌شده است.

به گفته وی، نیرو‌های اداره کل تخلفات شهری برای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی در روز عید غدیر در آماده‌باش کامل هستند.

میرهادی به صدور بیش از ۴۰ ایستگاه صلواتی و فرهنگی برای عید سعید غدیر خم اشاره و عنوان کرد: شهروندان و هیئت‌ها جهت اخذ مجوز ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی برای عید سعید غدیر خم از طریق سامانه قمیار ثبت‌نام نمایند تا نسبت به صدور مجوز اقدام گردد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از ادامه فعالیت ایستگاه‌هایی که مجوز لازم را دریافت نکرده باشند، جلوگیری به عمل می‌آید.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: با توجه به راه افتادن کاروان شادی تحت عنوان «غدیر تا ظهور» در تجدید بیعت با حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) در روز عید غدیر و آغاز مراسم از ساعت ۱۸ از ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) تا مسجد مقدس جمکران؛ ستاد‌های هشتگانه مناطق در طول مسیر نسبت به برنامه‌ریزی جهت خدمت‌رسانی، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی، آذین‌بندی ویژه بلوار و نظافت و شستشوی مسیر و هماهنگی با ستاد مردمی اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر در این ایام اظهار داشت: در راستای تأمین ایمنی مراسم، اکیپ‎های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی شهر، پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س)، بلوار پیامبر اعظم‌(ص) و مسجد مقدس جمکران در قالب اکیپ‎های خودرویی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‎نشانی و موتورسیکلت‌های EFT آماده خدمات‎رسانی مطلوب در مواقع ضروری هستند.

میرهادی خدمات‌دهی وسایط نقلیه عمومی در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: در جهت خدمات حمل‌ونقل همگانی سازمان تاکسی‌رانی و اتوبوس‎رانی در این ایام در آماده‎باش کامل هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه