English

مدیرکل صمت گیلان در بازدید از دو کارخانه نساجی با سابقه رشت

اشتغال ۳۰۰ نفر در انتظار حذف جریمه تامین اجتماعی است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در بازدید از دو کارخانه نساجی با سابقه رشت در اظهاراتی بیان کرد: افزایش اشتغال یکی از کارخانه ها تا ۳۰۰ نفر در انتظار حذف جریمه تامین اجتماعی است.

اشتغال ۳۰۰ نفر در انتظار حذف جریمه تامین اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان در حاشیه بازدید از وضعیت دو شرکت ایران برک و ایران پوپلین گفت: آنچه در بازدید از شرکت ها و استماع مشکلات این واحدها در این مدت کوتاه دریافتم عدم تعامل و همراهی برخی از دستگاههای مرتبط، با بدنه تولید محرز است و اثر تحریم‌های بیرونی کمتر از آن چیزی است که فکرش را میکنیم.  

مدیرکل صمت گیلان در بازدید از دو کارخانه نساجی با سابقه رشت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از فشار مضاعف تامین اجتماعی بر اخذ جریمه بدهی معوقی که پرداخت شده بعنوان یک ظلم به تولید سخن گفت و تشریح کرد: بر اساس مشکلات قبلی ناشی از رکود و تعطیلی کارخانه در سنوات خیلی قبل، ایران برک؛ دچار بدهی اندکی به بیمه تامین اجتماعی شد که اصل آن را پرداخت نموده است ولی همچنان هرچه سود تولید آن است بجای بروز رسانی و جان گرفتن تولیدات؛ بعنوان سود مکرر جرائم سنواتی، هرساله به تامین اجتماعی می پردازد. 

وی با بیان اینکه افزایش اشتغال کارخانه تا  ۳۰۰ نفر در انتظار حذف جریمه تامین اجتماعی است، افزود: در زنجیره تولید این شرکت معظم، نیاز مبرم به نصب دو دستگاه مدرن ترسیم شده است ولی بجای خرید و نصب ماشین آلات مذکور و اشتغال آفرینی تا سقف 300 نفری، باید تاوان سود جریمه چند 10میلیارد تومانی تامین اجتماعی را پرداخت کند. 

مدیرکل صمت گیلان در بازدید از دو کارخانه نساجی با سابقه رشت

 پورحیدری در ادامه این بازدید گفت: شرکت ایران برک تنها تولید کننده نخ فاستونی در شمال کشور است و ما برای رفع مشکل این شرکت از طریق کارگروه رفع موانع تولید استانی و کشوری اقدام خواهیم نمود ولی سوال اینجاست آیا این رویکرد تامین اجتماعی، همگامی با تولید است؟!  

.مدیرکل صمت گیلان همچنین از خطوط تولید شرکت ایران پوپلین بازدید کرد،گفت: این شرکت نیز یکی از شرکت‌های صاحب نام و مطرح استان است و ظرفیت تولید آن روز به روز در حال بهبود و افزایش است و پارچه های بسیار با کیفیتی در این شرکت در حال تولید است که به عنوان نمونه تولید پارچه های ضد آب در کاربرد نظامی را میتوان اشاره نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه