English

وزیر کشور :

تدوین طرح جامع مناطق حاشیه نشین در دستور کار دولت سیزدهم است

وزیر کشور با بیان اینکه کرمانشاه حجم قابل توجهی از مناطق حاشیه‌نشین را دارد، گفت: براساس آمار حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در این شهر وجود دارد که به طور جدی باید به این موضوع پرداخت.

تدوین طرح جامع مناطق حاشیه نشین در دستور کار دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری موج ، احمد وحیدی در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان کرمانشاه ابراز داشت: با توجه به گزارش‌های دستگاه‌های مختلف و گروه‌های اجتماعی، فعالیت های خوبی در دستگاه های دولتی و گروه های اجتماعی صورت گرفته اما کارهای بزرگ دیگری در زمینه حاشیه نشینی باید انجام شود.

وی عنوان کرد: قرار شد طرح جامعی برای مناطق حاشیه نشین فراهم شود و تقسیم نقش بین دستگاه ها صورت گیرد و همکاری های درون دستگاهی مشخص شود. برگزاری جلسات متعدد بین دستگاه ها برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر جزو موضوعاتی بود که در جلسه امروز مطرح شد.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در حوزه شهرستان کرمانشاه موضوعات دیگری مثل پسماند وجود دارد، گفت: بازیافت پسماند در کرمانشاه وضعیت خوبی دارد و مدت طولانی این کار شروع شده است ولی همچنان نیازهایی در این زمینه وجود دارد.

وحیدی اضافه کرد: اولین مساله این است که بتوانیم از تولیدات شرکت بازیافت کرمانشاه به عنوان سوخت کارخانه ها استفاده کنیم، دوم بحث کمپوست است که باید هماهنگی بشود کارخانه ها از این کود استفاده کنند زیرا حجم زیادی از کمپوست در کارخانه کرمانشاه وجود دارد که برای کشاورزی قابل استفاده است و فقط به دلیل زیادبودن هزینه حمل نقل و قیمت آن استفاده نشده که باید رایزنی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد تا یارانه ای را در این زمینه تخصیص دهند و کشاورزان بتوانند از این ۴۰۰ هزار تن کمپوستی که در اینجا وجود دارد، استفاده کنند.

وزیر کشور در ادامه گفت: بعضی از روستاهای اطراف شهر کرمانشاه به شهر وصل شده‌اند اما هنوز خدمات شهری در این مناطق توسعه نیافته که قرار شد شهردار کرمانشاه خدمات شهری از جمله آسفالت و نیازهای دیگر آنها را تامین کند.

وی افزود: در بعضی از روستاهای شهرستان کرمانشاه نیز به دلیل تنش آبی مشکل کمبود آب وجود دارد که طی هماهنگی با سازمان آبفا مقرر شد با تخصیص تانکرهای آب تا زمان لوله کشی کامل به این تنش پایان دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه