English

۱۵۰ پروژه زیباسازی در سطح شهر قم فعال است

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: ۱۵۰ پروژه زیباسازی در سطح شهر قم فعال است.

۱۵۰ پروژه زیباسازی در سطح شهر قم فعال است

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان در جلسه شورای سازمان زیباسازی شهرداری قم، طی سخنانی بیان کرد: بودجه سال قبل این سازمان به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسیده بود.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری این سازمان نیز به میزان ۲۵ میلیارد تومان نهایی شده و بهای خدمات و عوارض نیز از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری اعمال گردیده است، گفت: نقاشی، دیوارنگاره و نقش برجسته، نورپردازی، المان‌های شهری، ساماندهی تبلیغات شهری، فراخوان‌ها، صدور مجوزها و برگزاری ورکشاپ ها مهم‌ترین حیطه وظایف عملیاتی سازمان زیباسازی است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۰ پروژه در سطح شهر به اجرا درآمده است، ابراز کرد: هم‌اکنون حدود ۱۵۰ پروژه زیباسازی در سطح شهر فعال است.

وی با تأکید بر اینکه هر سال دیوارنگاره‌های جدیدی در شهر به اجرا در می‌آید، ادامه داد: ۲۰ هزار مترمربع دیوارنگاره سال گذشته در سطح شهر توزیع شد که برای این میزان از دیوارنگاره ۱۷ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

جوادیان خاطرنشان کرد: از سال گذشته همچنین در زیرگذرهای مدافعان سلامت، بسیج، سلام، شهید ابومهدی المهندس، زیرگذر جوادالائمه(ع)، زیرگذر حمزه سیدالشهدا، پل فرهنگیان و کف نگاری کاشی هفت‌رنگ در قالب فازهای مختلف در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های نورپردازی به میزان ۲۶ میلیارد ریال طی سال گذشته، یادآور شد: در همین رابطه نورپردازی بناهای تاریخی، پل کارگر، میدان بسیج، پل امینی بیات و آیت‌الله دستغیب، مدافعان سلامت، شهید ابراهیمی، پل انقلاب و بلوار پیامبر اعظم(ص) به‌صورت ویژه موردتوجه بوده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم سرقت ادوات نوری و المان‌ها را یکی از چالش‌های مهم سازمان زیباسازی دانست و عنوان کرد: سال گذشته یک میلیارد تومان المان هوشمند و نوین مختلف نوری خریداری و در سطح شهر مجدد نصب‌شده است.

وی اجرا و طراحی مشاغل سطح شهر را از اقدامات شاخص سال گذشته یاد کرد و گفت: المان مرد درودگر، مرد زورخانه‌ای، مرد کفاش، مرد پنبه‌زن و مرد آرایشگر ازجمله این اقدامات بوده است؛ همچنین طی یک سال گذشته تعداد بالایی از سردیس شهدا در معابر شهری نصب و امسال نیز چندین سردیس جدید شهید نصب خواهد شد.

جوادیان حذف زوائد بصری و فیزیکی شهر را از پروژه‌های چالش آمیز دانست و تصریح کرد: بلوار خلیج‌فارس، بلوار شهید بهشتی و ۲۰ متری شهید مطهری سه محوری است که امسال نسبت به رفع آشفتگی‌های بصری آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به‌روزرسانی کاتالوگ مبلمان شهری، اضافه کرد: ورود به مبلمان‌های هوشمند و مبلمان های خاص با کارکردهای متنوع و اثرگذارتر یکی از اقدامات جدید سازمان زیباسازی شهرداری قم است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم از طراحی سردیس مرتفع شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به ارتفاع ۳ متر و ۲۰ سانتی‌متر خبر داد و گفت: طرح یکسان‌سازی ۳۸۰ تابلو بوستان شهری نیز در حال نهایی شدن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه