English

۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در قم استاندارد است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در قم استاندارد است.

۸۸ درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در قم استاندارد است

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی کودکان در پارک‌ها اظهار داشت: ایمنی و استانداردسازی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در قم بوده و نسبت به اجرای شاخص‌های استاندارد در پارک‌ها و بوستان‌ها دقت لازم صورت گرفته است.

وی از جمع‌آوری وسایل غیراستاندارد خبر داد و افزود: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۹۵ مجموعه وسایل بازی کودکان که فلزی بوده و استاندارد نداشت، از سطح بوستان‌ها جمع‌آوری شد و در حال حاضر جمعاً ۲۲۳ مجموعه بازی کودک و نوجوان در بوستان‌ها وجود دارد که از آن‌ها ۱۸۲ مجموعه دارای استاندارد ساخت و نصب بوده و تأییدیه دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: تنها ۴۱ مجموعه‌ که قبل از سال ۱۳۹۵ نیز خریداری‌شده استاندارد ساخت ندارد، اما در مراحل نصب تمام استانداردهای لازم رعایت شده و همچنین ۱۵ هزار مترمربع از زمین‌های بازی نیز دارای کفن‌پوش‌های استاندارد است.

وی همچنین کلیه شهربازی‌ها را نیز دارای استاندارد دانست و ابراز کرد: شهربازی غدیر، علوی و شهربازی هاشمی تا گواهی استاندارد دریافت نکردند، مجوز بهره‌برداری به آن‌ها داده نشد و تله‌سیژ بوستان علوی نیز تا زمانی که استاندارد را نگرفت مجوز بهره‌برداری به آن داده نشد.

جوادیان تأکید کرد: در سال ۱۳۹۵ سازمان پارک‌ها و فضای سبز از طرف اداره کل استاندارد قم به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شد و اخذ استاندارد برای مجموعه‌های بازی هرسال تمدید می‌شود، درصورتی‌که هیچ شهری در کشور این استاندارد را هرسال تمدید نمی‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه