English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ؛

همکاری شهرداری های فارس با شرکت های دانش بنیان ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به ضرورت همکاری شهرداری های استان با شرکت های دانش بنیان و ارائه نیازهای مدیریت شهری به این شرکت ها و دریافت پیشنهادات آنها برای بروزآوری فناوریهای مورد استفاده در مدیریت شهری و انعقاد قراردادهای فناوری و اجرایی با شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.

 همکاری شهرداری های فارس با شرکت های دانش بنیان 
ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج  فارس، محمود رضایی در حاشیه نشست سراسری شهرداران استان فارس گفت : بر اساس ضوابط و مقررات، شهرداری های استان میتوانند یک تا ۲ درصد از بودجه خود را در حوزه شرکت های دانش بنیان و حمایت از آنها هزینه کنند .

وی عنوان کرد : با توجه به اینکه بودجه امسال شهرداری شیراز و سایر شهرداری های استان جمعا نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان است، بنابراین شهرداری ها میتواند حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه شرکت های دانش بنیان به ویژه با توجه به شعار سال هزینه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی های شرکت های فناور و دانش بنیان فارس در حوزه مدیریت شهری در حاشیه نشست مذکور ادامه داد: بر اساس برآوردی که از حضور شرکت های فناور و دانش بنیان در این نمایشگاه صورت گرفته، مجموعه فعالیت هایی که در این شرکت ها انجام میشود برای فعالیت های شهرداری ها بسیار مناسب است.

رضایی اظهار داشت: شهرداری ها نیاز دارند که در حوزه خدمات شهری از جمله فضای سبز، حمل و نقل عمومی، جمع آوری پسماند و عمران شهری از فناوری های روز استفاده کنند و شرکت های دانش بنیانی که در این زمینه ها دارای توانمندی هستند می توانند همکار شهرداری ها باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: بسیاری از فعالیت های شرکت های دانش بنیان در حوزه هوشمند سازی شهر، فضای سبز، حمل و نقل عمومی شهری، مدیریت پسماند، مدیریت شهری و همچنین در زمینه کاهش مصرف آب، برق و گاز که از مولفه های اساسی و هزینه ساز در بودجه شهرداری است مناسب کار شهرداری هاست و شرکت های دانش بنیان میتوانند نقش موثری در این حوزه ایفا کنند.

رضایی افزود: با توجه به لزوم توجه به این مهم، نیاز است یک مجموعه به عنوان رابط بین شرکت های دانش بنیان و شهرداری ها قرار گیرد و این شرکت ها ظرفیت ها و توانمندی هایی را که می توانند به شهرداری ها ارائه دهند معرفی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه