English

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد؛

سه موتورلانس به گیلان اختصاص می‌یابد/تأمین حدود دو تا سه هزار آمبولانس در کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر ضرورت افزایش موتورلانس در دو شهرستان رشت و لاهیجان، گفت: از موتورلانس‌های جدید خریداری‌شده در کشور، سه موتورلانس به گیلان اختصاص می‌یابد.

سه موتورلانس به گیلان اختصاص می‌یابد/تأمین حدود دو تا سه هزار آمبولانس در کشور

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، رئیس سازمان اورژانس کشور امروز چهارشنبه، بیست و دوم تیرماه طی نشستی مشترک با هیئت‌ رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه، با ارزیابی مثبت از اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر در نظام سلامت استان، اظهار کرد: استان گیلان هم در آورده و جذب اعتبارات و هم در خروجی اقدامات انجام شده به‌ویژه در حوزه اورژانس موفق عمل کرده که این امر نشان دهنده اوج هماهنگی و پیگیری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

وی در ادامه با اشاره به عقب‌ماندگی‌های مزمن در حوزه اورژانس، گفت: در دولت نهم و دهم اقدامات مؤثری در نظام اورژانس کشور رقم خورد، اگرچه در دو دولت پیشین اقدامات چندان چشمگیر نبود، اما با این حال در استان گیلان، اقدامات انجام شده با سیر صعودی همراه بود.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در تهران حدود ۲۰۰ موتورلانس فعال است، گفت: ۸۰ درصد خدمات اورژانس با موتورلانس انجام می‌شود و رضایتمندی نیز بسیار بالا است.

 میعادفر با تاکید بر ضرورت افزایش موتورلانس در دو شهرستان رشت و لاهیجان، اظهار داشت: از موتورلانس‌های جدید خریداری‌شده در کشور، سه موتورلانس به گیلان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به تأکید وزیر بهداشت بر هوشمندسازی نظام سلامت به‌ویژه در اورژانس پیش بیمارستانی، خاطرنشان کرد: باید ارتباطات هوشمند بین بیمار و سازمان اورژانس در کل کشور به‌ویژه در استان گیلان تقویت شود.

رئیس اورژانس کشور همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فرصت‌های تأمین تجهیزات نظیر املاک تملیکی نیز تأکید کرد.

 میعادفر، در ادامه با بیان اینکه تأمین حدود دو تا سه هزار دستگاه آمبولانس از رویکردهای ما در اورژانس است، تصریح کرد: اگر این تعداد آمبولانس طی دو تا سه سال آینده تأمین نشود ما یقیناً در کشور مشکلاتی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در ایجاد پایگاه‌های شهری، کل کشور با مشکلاتی مواجه است، گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای شهر و شهرداری‌ها ،  زمین موردنیاز برای احداث پایگاه‌های شهری تأمین و تسریع شود.

پیگیری اورژانس کشور برای جذب حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی

رئیس اورژانس کشور با تأکید بر آموزش مستمر و افزایش ماندگاری نیروهای دیسپچ، گفت: تلاش ما این است مجوز جذب حدود پنج هزار نیروی دیسپج را از سازمان امور استخدامی بگیریم تا مشکلات ثبات این نیروها در اورژانس رفع شود.

میعادفر با اشاره به درخواست‌های متعدد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص توسعه نظام اورژانس استان، یادآور شد: بخشی از این درخواست‌ها علیرغم شرایط سخت، برای گیلان تأمین می‌شود و مابقی آن باید از منابع دیگر ازجمله بحران استانداری تأمین گردد.

وی در پایان عملکرد گیلان در اقدامات توسعه‌ای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همه حوزه‌ها موفق عمل کرده و اعتباراتی که در استان به حوزه اورژانس اختصاص داده شده نیز نتیجه‌بخش بوده است. این امر، موجب می‌شود سیر حمایت و پشتیبانی‌ها از استان گیلان همچنان ادامه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه