English

یعقوبعلی نظری:

وحدت اکسیر نجات بخش جامعه امروز است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تحقق وحدت در نگاه بلند، توجه به آرمانها، ارزشها و داشتن نگاه کلان است و وظیفه مسوولان برداشتن چالشها است و ما هم بر این باوریم و مسوولیت را به عنوان شرط خدمت پذیرفته‌ایم.

وحدت اکسیر نجات بخش جامعه امروز است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: شخصیت شیخ احمد جامی، به عنوان عارفی دارای مرتبه ای بلند و باشکوه در عرفان، منادی و الگوی وحدت در جامعه است.

نظری این سخنان را در آیین آغاز نخستین همایش بین‌المللی هزاره "شیخ جام" در شهرستان تربت جام اظهار کرد و گفت: با توجه به بازگشت به خود و فطرت این عارف بلندمرتبه و جستجوی راه حقیقت در دوران جوانی، می توان این را جزو ویژگی‌ها و استعداد ممتاز وی دانست.

استاندار خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: اعتقاد به اسلام و دین از جمله شوون برجسته شخصیتی شیخ احمد جام برشمرده می شود و این عارف بزرگ در نقش هدایتی قرار گرفت و با دریافت تعالیم تعالی بخش اسلام، مردم جامعه را هدایت می‌کرد.

وی متذکر شد: جایگاه و شان مردمی این عارف بزرگ و مردمی بودن او و نیز شان ادبی که داشت از دیگر خصوصیات خاص و ویژه شیخ احمد جامی است و وحدت اکسیر نجات بخش جامعه امروز است و در حوزه اجتماع و عام و در کلیه عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره نیاز به وحدت به عنوان زیرساختی اساسی داریم.

نظری تاکید کرد: وحدت بخشی از مهمترین ویژگیهای این عارف بزرگ است و هیچ نقطه انحرافی در زندگی وی و در شوون دینی و اسلامی زیست آن بزرگوار وجود ندارد و در نگاه وی وحدت در دو بخش عام و فردی، آنهم در جامعه دینی و اسلامی به عنوان مهمترین زیرساخت محسوب می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: خوشبختانه در شهرستان تربت جام با این سابقه تاریخی و بر اساس شناخت و تجارب عملی موجود از این منطقه، وجود شخصیتهایی مانند شیخ احمد جام در زندگی اجتماعی و عمومی مردمان این منطقه نیز موجب بروز و ظهور وحدت شده است.

نظری همچنین تصریح کرد: دشمنان و تفرقه افکنان ممکن است بخواهند تفرقه ایجاد کنند، اما استحکام دینی مردم منطقه و اعتقادات دینی و معنوی، اجازه تفرقه افکنی و ایجاد تزلزل را به آنان نداده است.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: تحقق وحدت در نگاه بلند، توجه به آرمانها، ارزشها و داشتن نگاه کلان است و وظیفه مسوولان برداشتن چالشها است و ما هم بر این باوریم و مسوولیت را به عنوان شرط خدمت پذیرفته‌ایم.

نظری در خاتمه خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسوولان خود را جدا از مردم نمی‌دانند و هدفشان خدمت‌رسانی است و مفتخریم در هر موضوع و عرصه‌ای اعم از اقتصادی، فرهنگی و غیره با نگاه بلند خدمت رسانی در نظام مقدس اسلامی وارد شده و به فضل الهی اهداف را محقق می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه