English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

۹۵ درصد برداشت برنج مکانیزه است/ افزایش ۱۰ درصدی تولید برنج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش‌بینی می شود امسال 95 درصد مزارع برنج استان به صورت مکانیزه برداشت شود.

95 درصد برداشت برنج مکانیزه است/ افزایش 10 درصدی تولید برنج

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن عنایتی در آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور با بیان اینکه نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در سطح 2.7 هکتار در روستای زاهدکلا شهرستان فریدونکنار انجام شد، اظهار داشت: امروزه برای زراعت برنج شرایط آسانی در تولید این محصول نیست اما کشاورزان توانستند با تلاش و پشتکار خود 215 هزار هکتار را به کشت برنج اختصاص داده و امنیت غذایی و پایداری تولید را داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز شاهد مزارع پربار و با عملکرد قابل قبول هستیم و کسری سال قبل را امسال شاهد نیستیم چرا که کشاورزان با مدیریت مزرعه ای که داشتند ظرفیت تولید برنج را در مازندران افزایش داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: امروزه برنج به عنوان یک کالای تجاری در کشور شناخته شده و کشاورزان با تلاش خوبی که در تولید این محصول داشتند ثمره خوبی را در زراعت برنج شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود امسال 95 درصد مزارع برنج استان به صورت مکانیزه برداشت شود، تصریح کرد: کشاورزان امسال مصرف کودهای پایه‌ای را در مزارع خود افزایش دادند و به همین دلیل شاهد پایداری تولید برنج بودیم.

عنایتی درباره قیمت برنج گفت: قیمت ارقام محلی توافقی است و بازار تعیین کننده قیمت است و تولید برنج 8 تا 10 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی بیان داشت:  امسال 200 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران اختصاص پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان داشت: کشاورزان با توجه به توانمندی و مهارتی که داشتند توانستند تولید و سطح زیرکشت برنج را مدیریت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه