English

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان خبر داد؛

حمایت کمیته امداد اصفهان از ۶۴ هزار ۴۳۴ زن سرپرست خانوار در اصفهان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: در حال حاضر 64 هزار و 434 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان هستند.

حمایت کمیته امداد اصفهان از 64 هزار 434 زن سرپرست خانوار در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، هادی بنایی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 64 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار داشت: این زنان با عواملی مانند فوت، زندانی، متارکه و... در جامعه توسط کمیته امداد شناسایی و برای جلوگیری از آسیب پذیری بیشتر، از آنها حمایت می شود.

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر توانمندی زنان سرپرست خانوار و جلوگیری از آسیب پذیری بیشتر این قشر، ادامه داد: این نهاد برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ابعاد اجتماعی، فردی و فرهنگی با برگزاری دوره های آموزشی مختلف و در بعد اقتصادی با ایجاد اشتغال پایدار، گام های موثری برداشته است.

بنایی همچنین با تاکید بر هزینه های سنگین مسکن و سرپناه امن به مشکل غالب این خانواده ها اشاره کرد و افزود: اغلب خانوارهای تحت حمایت با این چالش‌ روبرو هستند که با مشارکت خیران و ارایه تسهیلات ودیعه، احداث یا خرید مسکن، سعی در رفع این مشکلات داریم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان، یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات زنان را عدم توانایی در کسب فرصت های شغلی مناسب دانست و بیان داشت: این قشر آسیب پذیر را در زنجیره مشاوره، آموزش و ارائه تسهیلات اشتغال، به بازار کار سوق می دهیم تا با کسب درآمد مناسب و ایجاد بستر حمایتی بیمه، به خودکفایی ایشان کمک شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه