English

محمد احمدیان:

تاکید بر واکسیناسیون افراد واجد شرایط در خراسان رضوی

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از زمان شروع واکسیناسیون کرونا در گروه‌ سنی ۱۲ تا ۱۷ سال خراسان رضوی تاکنون ۸۹.۸۹ درصد دُز اول و ۷۵.۸۹ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تاکید بر واکسیناسیون افراد واجد شرایط در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: افراد دارای نقص ایمنی در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال هرچه سریع‌تر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دُز سوم واکسن کرونا و تمامی افراد بالای ۱۸ سال نیز دُز چهارم واکسن را دریافت کنند.

احمدیان در ادامه این خبر گفت: از زمان شروع واکسیناسیون کرونا در گروه‌ سنی ۱۲ تا ۱۷ سال خراسان رضوی تاکنون ۸۹.۸۹ درصد دُز اول و ۷۵.۸۹ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این اعداد در گروه سنی پنج تا ۱۱ سال هم به ترتیب ۱۶.۶۳ و ۸.۰۲ درصد بوده است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: هم اکنون در بین تزریق‌های انجام شده در گروه‌ سنی پنج تا ۱۱ سال، شهرستان کلات با ۶۱.۰۲ درصد دز اول و ۴۳.۸۶ درصد دز دوم بیشترین آمار تزریق را به این گروه سنی داشته است و پس از آن کوهسرخ با ۴۷.۶۵ درصد دز نخست و ۳۰.۶۱ درصددز دوم  و باخرز با ۴۶.۶۷ درصد دز اول و ۲۴.۵۶ درصد دز دوم در رتبه‌های دوم و سوم تزریق به این گروه سنی قرار دارند.

وی همچنین اضافه کرد: همچنین در بین تزریق‌های انجام شده در گروه‌ سنی ۱۲ تا ۱۷ سال، شهرستان کلات با ۹۳.۸۲ و ۸۸.۵۲ درصد در جایگاه اول تزریق دُزهای اول و دوم قرار گرفته است و پس از آن باخرز با ۹۳.۰۸ و ۸۴.۳۹ درصد و درگز با ۹۲.۳۸ و ۸۲.۹۷ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: از عموم مردم می‌خواهیم که نسبت واکسیناسیون خود و فرزندان واجد شرایطشان را هرچه سریع‌تر تکمیل کنند و یا انجام دهند و از والدین می‌خواهیم پیش از آغاز سال تحصیلی جدید نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون فرزندان پنج تا ۱۷ ساله‌شان اقدام کنند تا با ایمنی کامل در سر کلاس درس حضور یابند و از خطرات بیماری کرونا به‌دور باشند.

احمدیان اظهار کرد: به جز انجام و تکمیل واکسیناسیون بر استفاده از ماسک ، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در مدرسه و در مسیر رفت و بازگشت از خانه به مدرسه و بالعکس هم تأکید داریم و این موارد نباید به تصور آن که واکسیناسیون کامل انجام شده به فراموشی سپرده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی