English

مدیر جهاد کشاورزی جویبار:

۱۴۰۰ تن سیر از مزارع جویبار برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از پیش بینی تولید هزار و 400 تن سیر در این شهرستان خبر داد.

1400 تن سیر از مزارع جویبار برداشت شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامرضا سعیدی با اشاره به کشت سیر در 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جویبار، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال یک‌هزار و 400 تن سیر در مزارع این شهرستان تولید شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 80 درصد سیر در زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شد، ادامه داد: برداشت سیر در بهار تا هفته اول مرداد ماه ادامه دارد و محصول تولیدی علاوه بر بازار داخلی به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی جویبار از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به لحاظ اقتصادی قابل رقابت بودن با محصولات سبزی، صیفی و سایر محصولات پُر آب بَر، می‌تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سیر علاوه بر مصرف خوراکی به صورت تازه، سیر ترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده‌های غذایی نقش مهمی دارد و به عنوان یک گیاه دارویی مؤثر در بیماری‌هایی مانند فشار خون، بیماری‌های قلبی، کاهش کلسترول خون، خواص ضد انگلی، ضد میکروبی و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش استفاده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه