English

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه خبر داد:

برداشت سیر در ۵۵ هکتار از اراضی سوادکوه

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه گفت: برداشت سیر در این شهرستان از سطح 55 هکتار از مزارع آغاز شده است.

برداشت سیر در 55 هکتار از اراضی سوادکوه

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حمیدرضا شهابیان با اشاره به شرایط آب و هوایی خاص سوادکوه، اظهار داشت: کشت اقتصادی محصول سیر چند سالی است در این منطقه شروع شده است و با توجه به این نکته که زمان برداشت این محصول زمانی است که هنوز محصول سیر سایر نقاط کشور به مرحله برداشت نرسیده، کشاورزان منطقه به صورت چشمگیری به کشت این محصول روی آورده اند.

وی ادامه داد: کل سطح زیر کشت این محصول در شهرستان سوادکوه 55 هکتار بوده و 245 نفر از بهره برداران به کشت این محصول مشغول می باشند.

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه گفت: کشت محصول سیر در این منطقه از اواخر مهر ماه شروع شده و با گذشت حدود 7 ماه از تاریخ کشت به مرحله برداشت محصول رسیده است.

وی با بیان اینکه برداشت این محصول از اواسط اردیبهشت آغاز شده است، تصریح کرد: پیش بینی عملکرد در واحد سطح به طور متوسط، 12 تن سیر تازه همراه با شاخ و برگ و تولید حدود 660 تن است که وارد بازار مصرف و مقداری از آن به صورت مصارف شخصی و بذر سال آینده به کار می‌رود.

شهابیان افزود: در طول مدت کاشت، داشت و برداشت این محصول کشاورزان و کارگران به صورت فصلی در این مزارع به صورت مستقیم و در بازار عرضه محصول به افرادی صورت غیر مستقیم مشغول می‌شوند.

وی بیان داشت: قسمتی از محصول برداشت شده در بازار شهرستان و استان و اکثر محصول به سایر استان‌های کشور صادر می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه