English

سویه جدید کرونا با علائم گوارشی شدیدتر

سرپرست مرکز اورژانس البرز با بیان اینکه احتمال شعله‌ور شدن دوباره کرونا وجود دارد، گفت: اگر تعداد بیماران و فوتی‌ها افزایش پیدا کند، ممکن است بخشی از محدودیت‌ها مجددا بازگردد.

سویه جدید کرونا با علائم گوارشی شدیدتر

به گزارش خبرگزاری موج البرز، احمد مهدوی با اشاره به رنگ بندی کرونایی در البرز اظهار کرد: هر چند طی چند روز اخیر شاهد تغییراتی در رنگ بندی برخی از شهرهای کشور بوده‌ایم ولی در البرز به جز شهرستان اشتهارد که همچنان در وضعیت زرد قرار دارد، مابقی شهرستان‌ها همچنان آبی هستند.

وی ادامه داد:با توجه به سهل انگاری و عادی انگاری شرایط و بی توجهی بخش زیادی از مردم به تزریق دز یادآور واکسن و پروتکل‌های بهداشتی، احتمال شعله ور شدن مجدد کرونا در کشور وجود دارد.

این مسئول تاکید کرد: برای پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان بهترین کار تزریق واکسن فارغ از دزهایی است که قبلا تزریق شده است.

مهدوی اظهار کرد: با این اوصاف حتی افرادی که سه دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند، اگر شش ماه از زمان تزریق آن گذشته باشد باید دز یادآور تزریق کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه سویه جدید ویروس کرونا امیکرون BA۵ است، اضافه کرد: علایم این سویه مثل همان امیکرون است فقط علایم گوارشی آن شدیدتر است.

سرپرست مرکز اورژانس البرز در پاسخ به اینکه آیا احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد، گفت: اگر تعداد بیماران و فوتی‌ها افزایش پیدا کند، ممکن است بخشی از محدودیت‌ها مجددا بازگردد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه