English

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد:

آغاز برداشت پیاز در میاندورود/ تولید هزار تنی محصول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به آغاز برداشت پیاز در اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: پیش‌بینی می شود امسال هزار تن پیاز در مزارع این شهرستان تولید شود.

آغاز برداشت پیاز در میاندورود/ تولید هزار تنی محصول

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید اسماعیل علوی از آغاز برداشت پیاز در اراضی کشاورزی روستای دارابکلای شهرستان میاندورود خبر داد و اظهار داشت: برداشت پیاز رقم سفید محلی در 30 هزار مترمربع از زمینهای زراعی روستای دارابکلای حوزه بخش مرکزی این شهرستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه 108 هکتار از زمین های کشاورزی بخش مرکزی و گهرباران این شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافت، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با میانگین عملکرد 10 تن در هکتار، یک هزار تن پیاز در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود بیان داشت: شرایط آب و هوایی مناسب منطقه و استفاده کمتر از آفت کش‌ها موجب شد تا پیاز تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: ‌ پیاز بنفش، پیاز قرمز و یا مخلوطی از قرمز و بنفش در حال حاضر در تمام مناطق دنیا کشت می‌شود و بنا بر تحقیقات منشاء آن از کشورهای ایران و افغانستان بوده و از آنجا به دیگر نقاط دنیا راه یافت و دارای ترکیبات گوگردی‌، قند‌، کلسیم‌، املاح سدیم و پتاسیم‌، ید‌، سیلیس‌، آهن‌، فسفر و ویتامین‌های A.B.C است که خواص دارویی بسیار زیادی نیز دارد‌.

علوی قابلیت انبار داری و خوش خوراک بودن پیازهای محلی را از مزایای آن برشمرد که طرفداران ویژه خود را از سراسر کشور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه