English

تمهیدات شهرداری قم در راستای برگزاری دعای پرفیض عرفه و نماز عید سعید قربان

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی شهرداری در راستای برگزاری دعای پرفیض عرفه و نماز عید سعید قربان خبر داد.

تمهیدات شهرداری قم در راستای برگزاری دعای پرفیض عرفه و نماز عید سعید قربان

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید محسن میرهادی با اشاره به برگزاری دعای عرفه در سطح مناطق هشتگانه با محوریت هسته مرکزی شهر، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، بیان کرد: مناسب‎سازی محیط شهری از طریق نصب پرچم‎های الوان‎ها و بنرهای متناسب با این ایام، نظافت و شستشو و لایروبی انهار و آماده‎سازی محیط‎های پیرامون مساجد و مکان‎های برگزاری دعای پرفیض عرفه و نماز عید سعید قربان برای برگزاری هرچه مطلوب‎تر مراسم و آماده‎سازی شهر، از جمله اقدامات انجام شده شهرداری می‌باشد.

میرهادی در ادامه خدمات‌‌دهی وسائط نقلیه عمومی در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در جهت خدمات حمل و نقل همگانی سازمان تاکسی‌رانی و اتوبوس‎رانی دراین ایام در آماده‎باش کامل هستند.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر در این ایام اظهار داشت: در راستای تأمین ایمنی مراسمات اکیپ‎های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی شهر پیرامون حرم مطهر، کریمه اهل بیت (س)، و مسجد مقدس جمکران در قالب اکیپ‎های خودروئی به همراه ماشین آلات و تجهیزات آتش‎نشانی و موتور سیکلت‎هایEFT و ایستگاه‌های آتش‎نشانی آماده خدمات‎رسانی مطلوب در مواقع ضروری هستند.

میرهادی افزود: به منظور عرضه دام، از ایجاد ۱۰ مرکز در میدان رسالت ابتدای بلوار بسیج -بلوار ۱۵ خرداد ابتدای خیابان محتشم کاشانی-بلوار یادگار حضرت امام (ره) ابتدای بلوار شهید موسوی -بلوار امام علی (ع) ابتدای ۲۰ متری شهید بادیان-بلوار غدیر انتهای کوچه ۷ – بلوار آیت الله حکیم تقاطع خیابان رسالت-جمکران ابتدای خیابان ظهور-بلوار شهید کبیری قبل از زیرگذر کریمه -بلوار حضرت معصومه (س) ابتدای بلوار شهید تهرانی مقدم، پردیسان بلوار سلمان جنب فروشگاه همشهری ۱۷ در راستای ارائه خدمات رسانی به شهروندان در روز عید سعید قربان با نظارت مناطق و سازمان میادین می‌باشد.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم در خصوص نظارت بر سلامت دام‌ها نیز بیان کرد: در تمامی جایگاه‌ها، با حضور دامپزشک نظارت دقیق انجام می‌شود و برای جلوگیری از عرضه دام غیر بهداشتی در سطح شهر نیز هماهنگی لازم با اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری انجام پذیرفته که از فروش غیر مجاز دام جلوگیری نمایند.

میرهادی افزود: با توجه به اینکه امسال اداره کل دامپزشکی استان به منظور پیشگیری انتقال بیماری‌ها، ذبح دام را در سطح مناطق هشتگانه ممنوع نموده است، شهروندان جهت تهیه دام و ذبح شرعی در روز عید سعید قربان از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ به کشتارگاه‌های صنعتی دام پرتو و جاهد واقع در جاده جعفریه مراجعه نمایند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی و حفظ سلامت جامعه، از کشتار دام در منازل یا معابر عمومی خودداری کرده و به اماکن در نظر گرفته شده برای این منظور مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه