English

شهردار کرمانشاه:

تنوع غذایی کرمانشاه، شایستگی مطرح شدن در لیست ۳۷ شهر خلاق خوراک دنیا را دارد

شهردار کرمانشاه در آیین پلاک کوبی کرمانشاه به عنوان ۳۷ شهر خلاق خوراک دنیا گفت: قطعا فرصت تنوع غذایی در کرمانشاه می تواند زمینه ساز تحولات بسیار خوب در عرصه گردشگری خواهد بود.

تنوع غذایی کرمانشاه، شایستگی مطرح شدن در لیست ۳۷ شهر خلاق خوراک دنیا را دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، نادر توروزی، شهردار کرمانشاه در مراسم پلاک کوبی کرمانشاه به عنوان ۳۷ شهر خلاق دنیا ابراز داشت:  شهر کرمانشاه دارای پیشینه قدیمی بسیار غنی و یکی از مقاومت ترین شهرهای کشور در هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

وی افزود: شهر کرمانشاه از نظرم مردم شناسی با جمع کردن اقوام، گویش ها، لباس ها و پوشش های متنوع کرد، لر، لک  و... پوششی بسیار غنی را در دل خود جای داده است و با توجه به اینکه غذا نقش اساسی در ساختار فرهنگی ایجاد می کند و این شهر با دارا بودن تنوع غذایی بسیار غنی توانسته نظر یونسکو را در انتخاب این شهر در بین ۳۷ شهر خلاق غذا در دنیا معرفی کند.

شهردار کرمانشاه تأکید کرد: بی شک یکی از جاذبه های گردشگری هر شهری غذای آن منطقه است و کرمانشاه نیز با ویژگی های مهم مورد قبول در عرصه بین المللی قرار گرفته و امیدواریم این گام مستحکم و بسیار خوب بتواند مسیرهای توسعه گردشگری کرمانشاه را هموارتر سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه