English

استاندار خراسان رضوی:

اشتغال در روستاها باید خانوارمحور باشد

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: کارگاه های دامداری با دام مولد چندقلوزا از جمله راهکارهای جایگزینی اشتغال با گله داری مبتنی بر مرتع است و کشاورزی مبتنی بر روشهای کم آب بر همچنین.

اشتغال در روستاها باید خانوارمحور باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: اشتغال در روستاها باید خانوارمحور باشد و عملکرد دهیاران نیز باید مبتنی بر این‌ نگاه و بر ایجاد اشتغال برای روستاییان متمرکز باشد.

نظری در ادامه تصریح کرد: زندگی و معیشت روستایی مبتنی بر ۲ شکل اصلی کشاورزی و دامداری است، در شرایط کنونی اگر نمی توانیم دامداری مبتنی بر مراتع داشته باشیم باید اقدام به راه انداری دامداری کارگاهی مبتنی بر افزایش کمی و کیفی کنیم.

استاندار خراسان رضوی متذکر شد: کارگاه های دامداری با دام مولد چندقلوزا از جمله راهکارهای جایگزینی اشتغال با گله داری مبتنی بر مرتع است و کشاورزی مبتنی بر روشهای کم آب بر نیز باید با چرخش از روشهای قدیمی کشاورزی، مد نظر در ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باشد.

وی تاکید کرد: اشکالات موجود که قابلیت برطرف شدن در ساختارهای کنونی اداری را ندارند باید به تشکیلات مجازی همچون قرارگاه منتقل شده و مورد بررسی قرار گیرند و دهیاران، مجموعه هایی در قالب همین قرارگاه ها ایجاد کرده و ذینفعان را برای دریافت خدمات مشترک به این مجموعه ها معرفی کنند.

نظری در خاتمه افزود: وی شمار روستاها ی بالای ۲۰ خانوار استان را ۲ هزار و ۵۹۶ مورد عنوان کرد و گفت: طرح تحول این تعداد روستاها تدوین شده و با توجه به مشکلات جاری این روستاها در خصوص کمبود مسکن و زمین تصمیم گرفتیم طرح هادی هزار و ۳۱۱ روستا را تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۴ بازنگری و اجرا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه