English

مسعود میرزائی شهرابی بیان کرد؛

توصیه های دهگانه پیشرفت به شرکتهای جدید دانش بنیان استان

رییس پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد: برای ایستادن روی پای خود و رسیدن به مرحله بلوغ و ارائه محصول به جامعه، باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

توصیه های دهگانه پیشرفت به شرکتهای جدید دانش بنیان استان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، دکتر مسعود میرزائی شهرابی رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: بیش از ۶۰ شرکت، واحد فناور و موسسه جدید دانش بنیان امروز، سه شنبه در آیینی به مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی به عنوان تنها پارک با رتبه‌ی توسعه یافته در کشور اضافه شدند.

میرزائی شهرابی در ادامه سخنان خود افزود: پیمودن این مسیر برای حضور در مجموعه بزرگ پارک علم و فناوری استان، شامل ۱۵ پردیس وابسته و هفت پارک علم و فناوری در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی، یک فرصت طلایی برای جهش تولید محسوب می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان تصریح کرد: برای ایستادن روی پای خود و رسیدن به مرحله بلوغ و ارائه محصول به جامعه، باید تلاش مضاعفی صورت گیرد و بر همین اساس توصیه می‌شود برای پیمودن این مسیر از همین ابتدای راه، باید با تلاش و پشتکار کفش‌های پولادین به پا کرد.

وی اضافه کرد: برای پیمودن این مسیر باید صبور بود و دست به اقدام‌های شتاب‌زده همچون دریافت فوری تسهیلات، وام و گرفتن سرمایه‌گذار نبود و توصیه می‌شود در مرحله نخست، با قوانین و مقررات لازم آشنا شوید و تحقیق و توسعه را اساس کار خود قرار دهید.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن توصیه جدی گرفتن تعامل با مسوولان و کارشناسان پردیس در کنار مراکز رشد، گفت: از تیم خود، یک نفر را مسوول فراگیری و تکمیل مستندات فرآیند‌های پذیرش، نظارت، ارزیابی، شناخت خدمات، حمایت‌های پارک و ارائه منظم گزارش‌های درخواستی قرار دهید.

میرزائی شهرابی تاکید کرد: مدیر مرکز رشد و پردیس، در نقش سلسله مراتب ارتباطی شرکت‌های دانش بنیان، با مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی است و باید مسائل و مشکلات شرکت‌ها با این افراد برای پیگیری و رسیدن به نتیجه بازگو شود.

وی متذکر شد: همچنین برخی از دوره‌های آموزشی که حضور شرکت‌ها در آن مهم و الزامی است بر اساس نیاز مبتنی بر رشد مقدماتی شرکت ها، برای ارتباط و فعالیت بهتر در پارک بر حسب تجربه به دست آمده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: سعی کنید از همین ابتدا با مفاهیم دانش بنیان و شاخص‌های شرکت‌های خلاق، آشنا شوید و با آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارید.

میرزائی شهرابی اذعان کرد: همچنین شرکت‌های دانش بنیان تولیدات کیفی و با پیچیدگی فراوان و متنوع داشته باشند تا در شاخص‌های مختلف، رشد متناسبی را تجربه کنند و به عبارتی شرکت‌های دانش بنیان و به خصوص شرکت‌های تازه تاسیس، تمام ظرفیت‌های خود را در یک سبد نگذارند.

وی اعلام کرد: از حضور در رویدادها، نمایشگاه‌ها و به دست آوردن مستمر نیاز‌های فناورانه شبکه مشتریان با شرکت‌ها غافل نشوید و همزمان با تکمیل ایده‌محوری و فناورانه خود، نیاز‌های موجود و بالفعل استان و کشور را رصد کنید.

میرزائی شهرابی یادآور شد: به شرکت‌های تازه تاسیس توصیه می‌شود، حتماً برند هویتی شرکت خود را از همین ابتدای راه ایجاد کنند و از تبلیغات در کنار رسانه‌ای شدن نام شرکت و محصول خود استقبال کنید و این در حالی است که در برنامه خود، استفاده از مشاوران فناوری و جلسات هم اندیشی برای توانمند کردن شرکت خود غفلت نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه