English

بهره برداری بخشی از تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف اهواز

پل ال ۳۰۰ به عنوان بخشی از تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی در مسیرهای منتهی به این تقاطع دارد، روز یکشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسوولان محلی به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری بخشی از تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف اهواز

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، شهردار اهواز در این آیین با اشاره به تلاش انجام شده برای ایجاد زیرساخت‌ها و سیاست گذاری به منظور حرکت صحیح مدیریت شهری گفت: خروجی برنامه ریزی انجام شده ممکن است امروز مشهود نباشد ولی برای آینده شهر اهواز و رسیدن به جایگاهی که در شأن مردم این شهر است، ضروری است.

رضا امینی مدیریت جهادی را کار شبانه روزی، خالصانه و عالمانه دانست و ادامه داد: خوزستان و شهر اهواز نیاز به انسجام، وحدت و همدلی دارد و با اختلاف و پراکندگی هیچ نتیجه‌ای جز عقب ماندگی بیشتر اهواز نخواهد داشت.

وی انسجام موجود میان شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز را مثال زدنی دانست و گفت: این اتحاد و همدلی یک فرصت استثنایی برای شهر اهواز است تا از این ظرفیت برای حل مشکلات این شهر استفاده شود.

شهردار اهواز با اشاره به وجود ۴۰۰ هزار حاشیه نشین در این کلانشهر بیان کرد: رفع محرومیت محله‌های حاشیه ای اهواز به عنوان یک اولویت در دستور کار است تا خدمات به صورت عادلانه به ساکنان این محله‌ها ارایه شود.

وی ادامه داد: برنامه علمی برای رفع کاستی‌ها و مشکلات ورودی‌های شهر اهواز در حال تدوین است ضمن اینکه برای ساماندهی بازارچه‌های غیررسمی و رفع سد معابر اصلی شهر و نیز ساماندهی زباله گردها اقدام های موثری در حال انجام است.

ایجاد کارخانه بازیافت نخاله و زباله در اهواز

شهردار اهواز افزود: مذاکره اولیه برای ایجاد کارخانه بازیافت نخاله در این شهر انجام و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، ضمن اینکه ایجاد کارخانه بازیافت زباله در سایت پسماند صفیره در دست کار است.

وی تحقق این برنامه‌ها را منوط به جلوگیری از حواشی و حاشیه سازی دانست و گفت: اگر حواشی اجازه دهد امکان عملیاتی کردن طرح‌های مهمی که در دست اقدام است وجود دارد به همین دلیل آرامش، انسجام، همدلی و وحدت نیاز امروز اهواز است.

عملیات ساخت تقاطع چند سطحی شهید کجباف در میدان شهید بندر (چهارشیر) اهواز از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و در سال‌های گذشته بخش‌هایی از این تقاطع غیرهمسطح تکمیل و به بهره برداری رسید. با توجه به اتمام عملیات اجرایی یکی از پل های این تقاطع غیر همسطح موسوم به ال ۳۰۰ (از بلوار بسیج به بلوار سردار سلیمانی و به سمت میدان خلیج‌فارس)، قرار است احداث پل ال ۴۰۰ این تقاطع نیز در دستور کار قرار گیرد.

پروژه تقاطع غیر همسطح شهید کجباف در محل کانون توزیع و تقسیم ترافیک شهر اهواز قرار دارد .محور اصلی( پل ال ۱۰۰) که شامل دو باند رفت و برگشت است میدان چهار اسب(سه راه تپه) را به میدان پنج نخل متصل می‌کند. محور ال ۲۰۰ نیز میدان پنج نخل را به اتوبان شهید سلیمانی متصل می‌کند.

محور ال ۵۰۰ به طول ۷۳۰ متر و ارتفاع از سطح زمین ۲۲ متر میدان خلیج فارس(دروازه) را به میدان پنج نخل وصل می‌کند و محور ال ۳۰۰ با نصب قطعات پیش ساخته سگمنت بر روی ستون‌های شماره ۱۸ و ۱۹ مسیر متصل کننده میدان تپه به میدان دروازه است.

فاز نخست تقاطع چند سطحی شهید بندر اهواز با صرف ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات عمرانی شهرداری این کلانشهر در خرداد سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه