English

سیاوش محمودی عنوان کرد:

نام شهرداری اهواز در لیست سیاه وام بانکی قرار گرفت

رییس شورای شهر اهواز گفت: وام ۳۵ میلیارد ریالی دهه هشتاد شهرداری اهواز برای اجرای یکی از طرح های شهری امروز به ۵ هزار میلیارد ریال رسیده است که ناتوانی در پرداخت این وام موجب قرار گرفتن این شهرداری در لیست سیاه برای دریافت وام شده است.

نام شهرداری اهواز  در لیست سیاه وام بانکی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان ، سیاوش محمودی روز چهارشنبه در شصتمین جلسه رسمی در صحن علنی این شورا، با اشاره به مشکلات شهرداری اهواز در اخذ تسهیلات و وام بانکی گفت: قرار گرفتن در لیست سیاه دریافت وام یکی از چالش های جدی شهرداری اهواز برای اخذ تسهیلات بانکی حتی وام محیط زیست است.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز در دهه هشتاد برای تعریض خیابان نهج البلاغه وامی گرفته است که براساس دلار آن زمان کل این وام معادل ۳۵ میلیارد ریال بوده است که امروز این رقم معادل پنج هزار میلیارد ریال شده است که عدم پرداخت این مبلغ، موجب قرارگرفتن شهرداری در لیست سیاه شده است.

رییس شورای شهر اهواز افزود: رایزنی هایی با بانک شهر و بانک ملت در حال انجام است که برای دادن تسهیلات و وام ورود کنند که این کار می تواند به شهرداری اهواز کمک بسیار کند.

وی در ادامه این جلسه که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه حل مسایل محیط زیستی، آلودگی هوا و ریزگردها به مطالبه های جدی مردم اهواز تبدیل شده است گفت: آلایندگی شرکت های مختلف پتروشیمی، صنعتی و فولادی فعال در اهواز به یکی از مطالبات جدی مردم و شورای کلانشهر اهواز تبدیل شده است.

محمودی با انتقاد از شفاف نبودن پرداخت هزینه های عوارض آلایندگی شرکت ها، گفت: آلایندگی رودخانه کارون یکی از مسایل جدی اهواز است که باید این موضوع با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست این موضوع پیگیری شود.

وی پسماند و آسفالت را اولویت های شهرداری اهواز دانست و گفت: تمام برنامه ریزی مدیریت شهری با اولویت تفکیک زباله، ساماندهی پسماند و بهبود کیفیت آسفالت در حال انجام است ضمن اینکه تفکیک زباله به صورت آزمایشی در یکی از مناطق شهری اهواز آغاز شده است.

رییس شورای شهر اهوازبا تاکید بر اینکه مدیریت شهری در خصوص پسماند و مطالبه های شهری کوتاه نمی آید، افزود: نظارت جدی‌تر بر روند بی خطر سازی و دفن پسماندهای عفونی بیمارستان ها و کلنیک های پزشکی اهواز توسط حفاظت محیط زیست خوزستان ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته های نظارتی در شورا و بررسی میدانی مناطق شهرداری گفت: این کمیته ها به صورت مستمر بر اساس شاخص های تعیین شده بر روند اجرایی شهرداری های مناطق نظارت و نتایج این بازدیدها در جلسه شورای شهر ارایه می شود که این اقدام می تواند در بهبود خدمات رسانی به مردم و حل مشکلات شهری کمک کند.

لایحه مناقصه ۳۰۸ نیروی انسانی مورد نیاز بخش حراست شهرداری مرکز، مناطق هشتگانه و ادارات تابعه شهرداری اهواز در این جلسه بررسی و اعضای نظر کمیسیون تخصصی شورا پیرامون رد این مناقصه را تایید کردند. با رد این مناقصه توسط شورای شهر مقرر شد شهرداری در کمترین زمان ممکن نسبت به فراهم کردن مقدمات لازم برای انجام مناقصه مجدد اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه