English

محمودی عنوان کرد:

ارتقای نظافت شهری، مطالبه جدی مردم و شورای شهر از شهرداری اهواز

رییس شورای شهر اهواز نظافت شهری در اهواز را رضایت بخش ندانست و گفت: مطالبه جدی مردم و شورای شهر از شهرداری اقدام جدی‌تر برای ساماندهی نظافت شهری و جمع‌آوری پسماندها و نخاله‌های ساختمانی در اهواز است.

ارتقای نظافت شهری، مطالبه جدی مردم و شورای شهر از شهرداری اهواز

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سیاوش محمودی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور پنجاه و یکمین جلسه رسمی شورای شهر اهواز در صحن علنی این شورا،  نظافت شهری را یکی از مطالبه های اساسی مردم از مدیریت شهری دانست و افزود: نظافت معابر شهری، بازارچه ها، حذف زواید بصری و همچنین جمع آوری نخاله های ساختمانی از جمله مطالبه های جدی مردم اهواز از شهرداری است.

وی افزود: ساماندهی به وضعیت پسماند اهواز یکی از مسایل فوری، اولویت دار و اساسی شهرداری است که نشان می دهد آنچه باید در این حوزه انجام می شده تا کنون به درستی در این شهر انجام نشده است.

رییس شورای شهر اهواز با اشاره به اجرای طرح زیباسازی شهری از اسفندماه سال ۱۴۰۰ در این شهر گفت: بر اساس این طرح قرار بود دستگاه های مختلف برای جمع آوری نخاله های ساختمانی از سطح معابر شهر به کمک شهرداری بیایند که به دلیل عدم مشارکت این دستگاه ها، هدف گذاری ترسیم شده در این طرح محقق نشد.

وی ورود رسانه ها و سازمان های مردم نهاد برای ارتقای فرهنگ عمومی را ضروری دانست و گفت: بسترسازی برای مطالبه گری مردم از مسولان در بخش های مختلف شهری از جمله پسماند، تفکیک زباله از مبداء و بازیافت به منظور بهره گیری از مشارکت مردم در مدیریت شهری به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

محمودی ادامه داد: با توجه به ضرورت ارتقای زیباسازی شهری معابر اهواز، تدوین طرحی منسجم توسط شهرداری در این زمینه ضروری است تا بر اساس آن در گام اول عملیات زیباسازی محله ها به عنوان الگو در مناطق اولویت دار آغاز و در ادامه اجرای این طرح به کل سطح شهر گسترش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت حذف کاغذ از روند اداری مدیریت شهری اهواز افزود: شورای شهر اهواز با الکترونیکی کردن تمام فرایندهای اداری خود این کار را از آغاز کرده است و این انتظار وجود دارد که این مهم در شهرداری نیز عملیاتی شود.

 

تخفیف‌های دام سنگین کشتارگاه اهواز منجر به کاهش قیمت گوشت نشد

سراج با اشاره به صورتجلسه فرمانداری اهواز در خصوص کشتارگاه صنعتی اهواز گفت: به منظور تعیین تکلیف اختلاف کشتارگاه صنعتی و قصابان اهواز، این موضوع در شورای تامین اهواز و فرمانداری بررسی و مصوبه هایی به منظور رفع اختلاف ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون برای بررسی وضعیت کشتارگاه صنعتی اهواز پیش از این، موضوع در کمیسیون های تخصصی و صحن علنی بررسی شده است گفت: تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه دام سنگین، کاهش ۵۰ درصدی اجاره بهای کشتارگاه به شهرداری و تعیین مبلغ ۱۰۰ هزار ریال برای ورود هر خودروی ورودی به میدان از جمله مصوبه های جلسه فرمانداری است.

سراج ادامه داد: همچنین در جلسه فرمانداری با توجه به شکایت قصابان و بهره بردار کشتارگاه صنعتی از یکدیگر، به منظور رفع اختلاف میان ۲ طرف مصوب شده است تا ۲ طرف از شکایت خود صرف نظر کرده و نسبت به بستن پرونده در دستگاه قضایی اقدام کنند ضمن اینکه رفع نواقص بهداشتی و امنیتی توسط کشتارگاه نیز در آن جلسه به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: آلایش های غیرخوراکی که می بایست معدوم شود امروز این کار اتفاق نمی افتد بلکه با فرآوری این آلایش ها، محصول نهایی به خارج از کشور صادر می شود که از این طریق سود مناسبی نیز نصیب کشارگاه می شود.

سراج ادامه داد: هدف از کاهش تعرفه کشتارم دام سنگین در کشتارگاه صنعتی اهواز کاهش قیمت گوشت دام سنگین در اهواز بود که با وجود تخفیف های انجام شده در عمل این تخفیف ها موجب کاهش قیمت گوشت نشده است.

وی گفت: طبق قرارداد، بهره بردار موظف است که کل قراردادهای خود با تمام کارکنان را به شهرداری ارایه  و آمار دقیق کشتار روزانه را اعلام کند ضمن اینکه بر اساس قرارداد، تعیین نرخ برخی اجزای دام به عهده دامپزشکی قرار گرفته است.

 

تخفیف ۷۵ درصد تعرفه دام سنگین کشتارگاه صنعتی اهواز

مدیر عامل کشتارگاه صنعتی شهرداری اهواز نیز در این جلسه گفت: بر اساس جداول سال ۱۴۰۱ هزینه کشتار دام سنگین باید چهار میلیون و ۶۳۰ هزار ریال بود که با تخفیف های داده شده این رقم به یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال کاهش یافته است.

البرز کریمی ادامه داد: هزینه کشتار دام سنگین بر این اساس حدود ۷۵ درصد تخفیف داده شده است که با این کار حدود ۳۰ درصد از درآمدهای کشتارگاه صنعتی کاهش یافته است.

وی افزود: هزینه کشتار دام سنگین در اهواز مطابق سایراستان های کشور ۴ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال است که با توجه به اینکه آلایش ها با قیمت ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال در اختیار کشتارگاه قرار گرفته، با این کار در عمل تخفیف ۵۰ درصد محقق شده است.

در صورت جلسه امروز شورا، نام سیدمحمدجواد رضوی رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز و محمدحسین ملایی زمانی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی امور ورزش و جوانان این شورا برای نطق پیش از آورده بود که به دلیل غیبت و تاخیر هر دو عضو شورای شهر، این نطق ها از دستور جلسه خارج شد.

از جمله حواشی برگزاری این جلسه، قطع برق منطقه پس از حدود نیم ساعت از آغاز این جلسه بود که با وجود قطع برق، این جلسه در تاریکی ادامه یافت. حدود یک ساعت از این جلسه در تاریکی قطع برق برگزار شد.

افزایش سرمایه سازمان اتوبوسرانی با لحاظ کردن بدهی آن به شهرداری از جمله لوایحی بود که در این جلسه بررسی و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به این لایحه رای مثبت دادند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه