English

مسعود مومنی خبر داد؛

استفاده از روش های نوین آبیاری در۴۰ درصد از مزارع خربزه تایباد

مسئول زراعت جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: سطح زیر کشت محصول خربزه در تایباد، پنج هزار و ۵۰۰ هکتار که نسبت به پارسال تغییری نداشته است.

استفاده از روش های نوین آبیاری در۴۰ درصد از مزارع خربزه تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود مومنی مسئول زراعت جهاد کشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: کشاورزان در ۴۰ درصد از مزارع خربزه تایباد، از روش های نوین آبیاری استفاده کرده اند.

مومنی در ادامه با تاکید بر این میزان کشت تصریح کرد: در ۴۰ درصد از سطح زیر کشت خربزه در تایباد، روش های نوین و جدید آبیاری از جمله آبیاری قطره توسط کشاورزان اجرا شده است که باعث بهره‌وری ۱۰۰ درصدی منابع آبی می شود.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی تایباد همچنین متذکر شد: سطح زیر کشت محصول خربزه در تایباد ، پنج هزار و ۵۰۰ هکتار که نسبت به پارسال تغییری نداشته است.

مومنی در ادامه اضافه کرد: عمده کشت این محصول جالیزی در دشت کرات تایباد انجام می شود و ۴۲ نفر روز در هر هکتار از مراحل کاشت تا برداشت مشغول به کارند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی تایباد همچنین اظهار کرد: اواسط تیرماه تا مهرماه زمان برداشت خربزه های شیرین تایباد و پیش‌بینی می شود در هر هکتار ۱۵ تن این محصول برداشت شود.

وی در ادامه این خبر با اشاره به نوع کشت این محصول یادآور شد: ۶۰ درصد مزارع به صورت نشایی و ۱۰۰ درصد آنها نیز با استفاده خاکپوش یا مالچ پلاستیکی زیر کشت خربزه رفته است.

مومنی در خاتمه خاطرنشان کرد: اقدامات آموزشی و ترویجی در حال انجام است تا کشاورزان بیشتری به استفاده از روش های نوین زراعت و آبیاری ترغیب شوند و بخش کشاورزی به سمت صرفه‌جویی آبی حرکت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه