English

مشاور اجرائی مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان اعلام کرد:

ثبت ملی مهارت کشت خربزه در مرکز استان اصفهان

مشاور اجرائی مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: مهارت کشت خربزه در مرکز استان اصفهان ثبت ملی می شود.

ثبت ملی مهارت کشت خربزه در مرکز استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سید علی صالح درخشان در اولین جشنواره گردشگری خربزه شهر گرگاب گفت: پرونده ثبت ملی مهارت کشت خربزه در مرکز استان اصفهان به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور ارسال شده است.

وی تاکید کرد: بدون شک جاذبه های طبیعی، نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری استان اصفهان ایفا می کند.

صالح درخشان بیان داشت: در محدوده مرکز استان اصفهان، آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی متعددی وجود دارد که بر اساس آن و بر مبنای گردشگری خلاق می توان به توسعه این صنعت یاری رسانی نمود.

مشاور اجرائی مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به ویژگی های تاریخی و به ویژه محصول خربزه گرگاب و شهرت آن در فلات مرکزی ایران تصریح کرد: با عنایت به اینکه خربزه "گرگاب" و منطقه مرکزی استان اصفهان به ویژه شهر "سین" از کیفیت فراوانی برخوردار بوده است، لذا در راستای حفاظت از مهارت کشت این محصول پرونده ثبت مهارت کشت خربزه در شهرستان شاهین شهر و میمه تهیه و برای ثبت نهائی به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور ارسال شده است.

به گزارش موج، اولین جشنواره گردشگری "خربزه" شهر گرگاب با حضور سید علی صالح درخشان مشاور اجرائی مدیر کل میراث فرهنگی استان، جعفر جعفر صالحی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگاب، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی