English

رامین صادقی خبر داد؛

افتتاح ۲۷۰ واحد صنعتی پیشران تا دو سال آینده در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 270 طرح تولیدی و صنعتی پیشران تا دو سال آینده در استان تکمیل و به بهره برداری می رسد.

افتتاح 270 واحد صنعتی پیشران تا دو سال آینده در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همزمان با دهمین روز گرامیداشت صنعت و معدن با بیان اینکه در سال های اخیر استان نوپای اردبیل در مسیر صنعتی شدن گام های جدی برداشته است، گفت: در حال حاضر یک هزار و 170 واحد صنعتی و تولیدی پروانه بهره برداری گرفته اند که این تعداد واحد صنعتی فرصت اشتغال مناسبی را برای جوانان و فارغ التحصیلان جویای کار مهیا کرده است.

وی افزود: 270 واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان به عنوان طرح های پیشران در حال اجرا هستند که در دو سال آینده با تامین اعتبار و همراهی بخش خصوصی این واحدها به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: استان اردبیل در برخی از بخش های صنعتی قطب کشوری محسوب می شود که از جمله آن تولید شیرآلات بهداشتی با ظرفیت 3 میلیون عدد انواع شیرآلات است که در گرمی تولید شده و روانه بازار مصرف می شود.

صادقی گفت: 40 درصد ام دی اف کشور در این استان تولید شده و با برند شاخص به کشورهای همسایه به ویژه ترکیه صادر می شود.

او از تولید اسباب بازی و توپ ورزشی در استان اردبیل خبر داد و گفت: برای جام جهانی قطر توپ مورد نیاز مسابقات در این استان تولید می شود که این افتخاری برای خطه اردبیل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به فعالیت کارخانه کامیون سازی و اتوبوس سازی در مشگین شهر و اردبیل اشاره و گفت: با همکاری وزارت کشور و شهرداری ها ثبت سفارش برای کامیون و اتوبوس انجام شده است.

صادقی در مورد واحدهای راکد و نیمه فعال نیز گفت: در یک سال گذشته 58 واحد تولیدی و صنعتی راکد با حمایت مسئولان استان به چرخه تولید بازگشته اند و در کنار آن توزیع متوازن صنعت را در شهرستان های مختلف این استان شاهد هستیم.

وی پارس آباد را مرکز توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، گرمی را قطب تولید شیرآلات بهداشتی، نیر را قطب تولید آب های معدنی، مشگین شهر را قطب صنایع باغی، نمین را قطب صنایع چوب و خلخال را قطب معدن استان اعلام کرد و گفت: در کنار حمایت از معادن شن و ماسه و مصالح ساختمانی از معادن باارزش افزوده اقتصادی مس و مولیبدن در سطح استان حمایت می کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به پنج محدوده معدنی در مشگین شهر، خلخال، کوثر و نیر اشاره کرد و گفت: مجوز بهره برداری از این معادن صادر شده و حتی در مشگین شهر راه اندازی صنایع تبدیلی معدنی را شاهد هستیم.

صادقی می گوید: امیدواریم با ممنوعیت خروج مواد معدنی خام از استان معدن مس و مولیبدن در استان ارزش افزوده بیشتری را نصیب استان کند.

وی گفت: براساس آخرین آمار سهم صنعت در اشتغال استان به 29 درصد رسیده و در کنار آن در حوزه صادرات محصولات صنعتی نیز تحول عظیمی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 60 درصد صادرات استان را محصولات صنعتی به ویژه میلگرد، شمش فولاد، محصولات پلاستیکی و ام دی اف تشکیل می دهد که صادرات این محصولات همچنان با قوت ادامه دارد.

صادقی جهش دو برابری صادرات از گمرکات استان را یادآور شد و گفت: 516 میلیون دلار ارزش صادرات محصولات متنوع استان است که از گمرکات استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی در پایان به نامگذاری سال 1401 به نام تولید، اشتغال و دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در کنار حمایت از 7 واحد دانش بنیان تلاش ما بر این است تا فعالیت ها در این حوزه و تقویت زنجیره تولید را در ابعاد مختلف شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه