English

علی اسدیان:

مدارس غیردولتی نیازمند حمایت، رفع موانع و اصلاح قوانین هستند

رییس شورای هماهنگی مدارس غیردولتی خراسان رضوی با بیان اینکه مدارس غیردولتی نیازمند حمایت، رفع موانع و اصلاح قوانین هستند گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم اکنون آیین نامه مربوط به مدارس غیردولتی را در دست اصلاح دارد که امید است اصلاحات به سمت مطلوب انجام شود.

مدارس غیردولتی نیازمند حمایت، رفع موانع و اصلاح قوانین هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اسدیان رییس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: مدارس غیردولتی نیازمند حمایت، رفع موانع و اصلاح قوانین به‌منظور ادامه فعالیت موثر و پاسخگویی به اعتماد مردم هستند.

اسدیان در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: هم اکنون سخت ترین سالهای دوران مدارس غیردولتی را سپری می‌کنیم و هیچ سالی تا کنون این قدر برای این دسته از مدارس سخت نبوده است.

رییس شورای هماهنگی مدارس غیردولتی خراسان رضوی افزود: اگرچه مسوولان به حل مشکلات اهتمام دارند اما برخی قوانین متضاد، موسسان مدارس غیردولتی را درگیر خود کرده است به طور مثال مساله نوسازی، مصایب و مشکلات فراوانی را برای مدارس غیردولتی فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: نوسازی سد بزرگی در مسیر توسعه و ادامه کار مدارس غیردولتی است که اگر برداشته نشود روز به روز مدارس غیردولتی زیادی تعطیل می شوند در حالی که اقبال جامعه به این مدارس در بالاترین سطح است.

اسدیان تصریح کرد: مردم، اعتماد خوبی به مدارس غیردولتی کرده اند و هم اکنون کمتر مدرسه غیردولتی استان است که کمتر از ۸۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کند اما این مدارس راهی برای توسعه و افزایش ظرفیت جذب دانش آموز خود ندارند.

رییس شورای هماهنگی مدارس غیردولتی خراسان رضوی متذکر شد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم اکنون آیین نامه مربوط به مدارس غیردولتی را در دست اصلاح دارد که امید است اصلاحات به سمت مطلوب انجام شود.

وی همچنین اظهار کرد: در صورت حل نشدن مشکلات طی چند سال آینده بیش از ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان را از دست خواهیم داد و مباحث و مشکلات دیگری را در مسیر فعالیت داریم که مهمترین آن مساله نیروی انسانی است و نبود معلم خوب موجب افت کار و عامل ضربه به مدرسه است.

اسدیان در خاتمه یادآور شد: حضوری شدن آموزشها، تمرکززدایی از آموزشها از تهران واگذاری این امر به مراکز استانها با سرفصلهای لازم از جمله نیازهای موجود در این زمینه است و همچنین بیمه تامین اجتماعی و حمایت از معلمان مدارس غیردولتی و کاهش فشار تامین اجتماعی با هدف جلوگیری از تعدیل نیرو در این مدارس از دیگر ضرورت‌ها و نیازهاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه