English

کرسی همیشه لرزان شهرداری رشت/سکوت نهادهای نظارتی بر عملکرد شورانشینان

با امضای چهار اعضای شورا، استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شد؛ کوتاه و مختصر؛ خبری که رییس شورای شهر رشت اعلام می نماید.

کرسی همیشه لرزان شهرداری رشت/سکوت نهادهای نظارتی بر عملکرد شورانشینان

رحیم فلاح- خبرگزاری موج گیلان؛ با امضای چهار اعضای شورا، استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شد؛ کوتاه و مختصر؛ خبری که رییس شورای شهر رشت اعلام می نماید.

اینکه مردم شهر رشت تا به کی می خواهند شاهد عدم تفاهم شورا و شهردار ی باشند معلوم نیست چون این عدم تفاهم از نخستین روازی فعالیت شورا در رشت تا کنون ادامه دار بوده و شواهد گواه بر این است که همچنان ادامه دار خواهد بود.

عدم شفافیت در بیان علت استیضاح بر مردم شهر پوشیده است چون همگان در لفافه سخن می گویند و تصمیمات در پشت درهای بسته و در نشست های غیر رسمی گرفته می شود.

من به عنوان یک شهروند عادی باید بدانم علت این دعوا بر سر چیست؟ تا به کی باید شهر رشت معطل دعوا و خصومت شخصی و غیر شخصی یک عده از اعضای شورا با شهرداری باشد؟

آن چهار نفر که نامه استیضاح شهردار رشت را امضا کردند و رییس شورا خبرش را اعلام می نماید چه کسانی هستند وبه چه دلایل متقنی رسیدند  برای این عمل، اعلام نمایند که اگر مستند باشد تا همراهی مردم و رای دهندگان را با خود داشته باشند.

مگر شفافیت عملکرد شورا و محرم بودن مردم شعار همیشگی  شورا نشینان نیست. اینکه رییس کمیسیون عمران شورا حرف از  "زالوصفتانی  می زند که پشت برخی از میزها نشسته اند و فقط به فکر منافع خودشان هستند و ما می‌خواهیم جلوی برخی از خیانت‌ها را بگیریم"  در واقع چه کسانی هستند و به چه کسانی اشاره دارد.

این روزها کلماتی  مانند شفافیت، احترام به قانون، حق مردم، همراهی و همدلی، پاکدستی، تعهد، برنامه محوری، تخصص و صدها کلمات و جملات زیبا و دلنشین از زبان شورا نشینان جاری است. کلمات و جملاتی که فقط زینت بخش گفتار اعضای شورا هستند و پای عمل که می آید چوبین است.

کرسی شهرداری رشت همیشه لرزان بوده و در ادوار مختلف شورا همیشه استیضاح یا استعفا نقل محافل خصوصی و رسمی بوده و هست و در آینده نیز خواهد. در دورانی که شورایی نبود وضعیت به مراتب بهتر از این روزها بود و الان کم کم مردم نیز به این نتیجه رسیدند که اینهمه هزینه از بیت المال برای برگزاری انتخابات شورا بیهوده است چون میزان رای دهندگان به شورای ششم موید این گفتار است.

البته عوامل دیگری نیز در این نابسامانی دخیل هستند که می توان به آشنا نبودن به حقوق شهروندی، عدم مطالبه گری شهروندان و پاسخگو نکردن شورا نشینان اشاره کرد و چون در مقابل خود پرسشگری نمی بینند در نتیجه منافع شخصی را بر مطالبه عمومی ارجحیت می دهند.

همچنین نهاد های نظارتی که وظیفه دارند ناظربر عملکرد شورا و شورا نشینان باشد در مقابل اتفاقات این روزها سکوت پیشه کردند و ثمره این  سکوت شهر رشت را قربانی سیاست بازی، باند  و جناح بازی می کند.

دیگر اینکه جناح بندی حاکم در شورای شهر نیز در میان رسانه های مکتوب و مجازی استان رسوخ کرده و هریک درصدد آن است کفه ترازو را به نفع جناح خود بالا نگه دارد.

با این همه باید تا ساعت یازده صبح  روز یکشنبه 12 تیرماه منتظر ماند و دید شورا نشینان چه خوابی برای شهر رشت دیده اند. ولی براردران محترم شورا؛  دوران بگم بگم ها و در لفافه سخن گفتن و خود را مردمی جلوه دادن و طرفدار حقوق عامه مردم نشان دادن گذشته، لطفا برای سهم خواهی خودتان از کلمه مقدس مردم سو ء استفاده نکنید.

اعضای محترم شورا؛ لطفا به آرای که از مردم گرفتید نگاه کنید و تعدادش را هر روز بشمارید و ببینید که آیا نمایندگان واقعی مردم فرهیخته رشت هستید و یا دلایل دیگری در جریان بوده تا مسند نشین شورا شدید.

و این داستان تا به کجا می بایست ادامه یابد دیگر برهمگان پوشیده نیست چون مردم فهیم شهر رشت می دانند داستان از چه قرار است و خود بوقت مقتضی پایانش را خواهند نوشت.

اگر چه باید امیدوار بود و نگاه مثبت به آینده داشت اما نباید فراموش کرد که آینده همین اکنون است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه