English

حجت‌الاسلام خسروپناه:

اجرای عدالت مالیاتی مشکلات اقتصادی را حل میکند

امام جمعه موقت دزفول بر ضرورت اجرای عدالت مالیاتی در کشور تاکید کرد و گفت: اجرای عدالت مالیاتی مشکلات اقتصادی را نیز برطرف خواهد کرد.

اجرای عدالت مالیاتی مشکلات اقتصادی را حل میکند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) افزود: مالیات از تمام مشاغل با حقوق پایین دریافت می‌شود ولی مافیای اختاپوسی و سوداگران زمین با صدها قطعه زمین و واحد مسکونی از مالیات فرار می‌کنند.

وی با انتقاد از "بی عدالتی مالیاتی در کشور" گفت: قرارداد میلیاردی با بازیگر سینما یا ورزشکار ساکن آمریکا بسته می شود، مبلغ قراردادش توسط دولت ایران پرداخته می‌شود ولی مالیاتش در آمریکا پرداخت می‌شود همین امور موجب فساد می‌شود.

امام جمعه موقت دزفول بر ضرورت نظام مند سازی و هوشمندسازی ساختار مالیاتی و گمرک برای جلوگیری از فساد تاکید کرد و افزود: همانطور که احتکار دانه طیور، روغن و شکر مساله است احتکار زمین و واحد مسکونی نیز مساله است؛ ساختار باید نظام مند شود که این امر نیازمند ورود سیستم های امنیتی نیست و با اراده اجرا می‌شود.

حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: اکنون عدالت مالیاتی برقرار نیست لذا از رییس جمهور، معاون اول و وزیر اقتصاد و دارایی درخواست داریم عدالت مالیاتی را برقرار کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی مربوط به ساختار غلط است گفت: دانش و سامانه فراهم است ولی سیستم گمرک به این سامانه وصل نیست که باید حل شود.

سفیران کشور مدیریت اقتصادی داشته باشند

وی در ادامه خطبه‌ها بیان کرد: سفیران ایران در کشورهای اروپایی و شرقی باید این تئوری دیپلماسی را داشته باشند که هر سفیر اول یک سفیر اقتصادی برای ایران باشد.

وی افزود: به تازگی سه هزار ایده دانش بنیان توسط دانشگاه آزاد کشور در مصلای تهران به نمایش گذاشته شده که توسعه این تولیدات جز با تلاش سفیران ایران امکان پذیر نیست.

وی با انتقاد از اینکه سفیران ایران بیشتر چهره سیاسی هستند گفت: سفیر باید مدیریت بازار اقتصادی جهانی داشته باشد، همانطور که حاج قاسم سلیمانی مقاومت بین‌المللی ایجاد کرد سفیران نیز باید مدیریت اقتصادی بین‌المللی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر این دولت بخواهد موفق شود باید با تئوری دیپلماسی متوازن رشد اقتصاد ایران را افزایش دهد.

حجت الاسلام خسروپناه در بخش دیگری از خطبه‌ها به وضعیت امنیتی آمریکا اشاره کرد و گفت: آزادی حمل سلاح در آمریکا باعث مشکلات امنیتی زیادی شده و خشونت قضایی بیداد می کند ولی در اقدامی مذبوحانه فیلمی به نام عنکبوت مقدس ساخته می‌شود و به ساحت امام رضا (ع) توهین می‌شود.

امام جمعه موقت دزفول همچنین از تاخیر زیاد در صدور احکام و اجرای احکام قضایی انتقاد کرد و افزود: در یک مورد سرقت مسلحانه از منزل در دزفول، مشکلات زیادی برای بانوان ایجاد شد ولی با وجود دستگیری سارقان حکم صادر نشده است. رییس کل دادگستری خوزستان باید در این خصوص پاسخگو باشد چرا بعد از یکسال هنوز حکم سارقی که امنیت بانوان را خدشه دار کرده اجرا نشده است.

وی گفت: مامور انتظامی جانش را به خطر انداخته و سارق فاسد را دستگیر کرده ولی پس از یکسال و نیم حکم داده نشده است.

وی بیان کرد: سرقت‌ها در دزفول افزایش یافته، و با وجود تلاش شبانه روزی جهادگران نیروی انتظامی ولی جرایم زیاد است لذا قضات باید حکم خدا را اجرا کنند.

امام جمعه موقت دزفول در فراز دیگری از خطبه‌ها، فرا رسیدن اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را تبریک گفت و افزود: جوانان باید درس چگونه زیستن و چگونه ازدواج کردن، قناعت، اخلاق، ادب را از این معصومین(ع) یاد بگیرند.

وی همچنین فرارسیدن ایام دهه اول ذی الحجه را نیز گرامیداشت و گفت: فلسفه حج بندگی خداست که نباید فراموش شود.

حجت الاسلام خسروپناه در ادامه خطبه‌ها بیان کرد: مذاکرات وین و برجام مدتی تعطیل شد، پس از آن پادشاه قطر به میدان آمد و گفت وگوها دوباره با چراغ سبز اروپایی ها آغاز شد.

وی افزود: وضعیت افزایش قیمت انرژی غرب را دچار بحران کرده و قیمت اجناس به شدت افزایش یافته که این مشکل در کل دنیا پیش آمده، همین امر باعث شد اروپایی ها برای مذاکرات پیش قدم شوند.

امام جمعه موقت دزفول بیان کرد: دولت قبل یک اشتباه دیپلماتیک مرتکب شد و قصد داشت تمام امکانات دیپلماتیک خود را به کار گیرد ولی در دولت فعلی تئوری دیپلماتیک متوازن به کار گرفته شده و دولت ارتباط حکیمانه را مجاز دانسته است.

وی افزود: دولتمردان این تعامل را برقرار کردند و این دیپلماسی متوازن باعث شد اروپاییان بی نتیجه بودن مذاکرات وین را به نتیجه برسانند که باید منتظر جمع بندی باشیم.

خواهر خواندگی دزفول و شهر صعده یمن

امام جمعه موقت دزفول همچنین به اقدام ارزشمند امام جمعه این شهرستان در خصوص خواهرماندگی شهر صعده یمن و دزفول اشاره کرد و گفت: این اقدام بازتاب رسانه ای خوبی داشت و مردم هم محبت زیادی به سفیر یمن داشتند که قابل تقدیر است.

حجت الاسلام خسروپناه در ادامه از مسوولان دزفول که با آبرسانی به مناطق محروم، سلامت، تعلیم و تربیت در شرایط سخت و کمبود بودجه خدمت می کنند قدردانی کرد و افزود:البته برخی ادارات کم کاری می‌کنند و نامه ها را پاسخ نمی دهند که ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده درخواست می شود تلاش بیشتری داشته باشند.

وی همچنین انسجام اداری را مهم دانست و گفت: اگر بخواهیم مشکل بیکاری را حل کنیم باید سرمایه گذاران را جذب کنیم؛ مسوولان دزفول باید کمیته تخصصی تشکیل دهند و سرمایه گذاران را جذب کنند و اجازه ندهند سرمایه‌گذار از منطقه خارج شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی