English

رقابت بالای داوطلبان ورود به دانشگاه در خراسان رضوی

مسوول حفاظت سازمان سنجش آموزش در خراسان رضوی بیان کرد: رقابت ۴۳ هزار و ۲۱۷ نفر به عنوان بیشترین تعداد داوطلب ورود به دانشگاهها در گروه آموزشی علوم تجربی روز جمعه همزمان با سراسر کشور در ۳۹ حوزه امتحانی ۲۶ شهرستان این استان آغاز شد.

رقابت بالای داوطلبان ورود به دانشگاه در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی ایمن شهیدی مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: رقابت ۴۳ هزار و ۲۱۷ نفر به عنوان بیشترین تعداد داوطلب ورود به دانشگاهها در گروه آموزشی علوم تجربی روز جمعه همزمان با سراسر کشور در ۳۹ حوزه امتحانی ۲۶ شهرستان این استان آغاز شد.

ایمن شهیدی در ادامه اضافه کرد: در این رقابت علمی ۲۷ هزار و ۸۸۱ زن و ۱۵ هزار و ۳۳۶ مرد حضور دارند که کمترین تعداد شرکت کنندگان با ۱۰۸ شرکت کننده شامل ۶۵ زن و ۴۳ مرد مربوط به حوزه آموزش و پرورش میان جلگه است.

مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خراسان رضوی گفت: از این تعداد هفت هزار و ۴۰۸ نفر در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی این استان حضور دارند که شامل سه هزار و ۸۸۰ زن و سه  هزار و ۵۲۸ مرد است.

وی تصریح کرد: در آزمون سراسری امسال دانشگاهها که طی چهار روز متوالی از نهم تا دوازدهم  تیر ماه جریان دارد ۱۱۸ هزار و ۶۷۸ نفر از این استان در گروه‌های آموزشی هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی شرکت دارند.

مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خراسان رضوی یادآور شد: در روز اول برگزاری کنکور ، داوطلبان گروه آموزشی هنر و روز دوم داوطلبان گروههای آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی به رقابت پرداختند،

ایمن شهیدی خاطرنشان کرد: در روز سوم (امروز) داوطلبان گروه علوم تجربی در این آزمون شرکت دارند و فردا در چهارمین و آخرین روز برگزاری آزمون ورود به دانشگاهها داوطلبان گروه زبان‌های خارجی به رقابت خواهند پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه